Bulímia
Hola! Primer moltes gracies pel vostre treball.
Bé, us escric perquè estic bastant preocupada per una amiga. Fa unes setmanes vaig sortir de festa tot el grup d'amigues i dos d'elles van acabar molt borratxes. A l'hora de tornar a casa vaig ajudar a unes d'elles a tornar i al estar beguda se li va anar la llengua i em va confessar que patia des de fa 5 anys pateix bulímia, i que la causa d'això és el bullying. A la primaria va patir bullying a mans de la mateixa noia que jo (s'enreia del nostre físic i la nostra forma de ser) i al arribar a la secundària (no hi havia secundaria a aquell cole i ens vam separar) també ha patit bullying pel seu físic (bastant fort) i em va confessar que va començar a vomitar després de menjar, i que ara, després de 5 anys, si menja més del que creu adient vomita i que fa poc s'ha apuntat a un gimnàs i que ha arribat a anar 5 cops per setmana 2-3 hores. I esta bastant prima, pesa 54 kg i medeix gairebé 1'70 m.
També té depressió (segons el que vaig poguer percebre) i segons em va dir no te gaires amics (les noies no s'ajunten amb ella i el nois només s'ajunten per tenir relacions sexuals), els pares no l'entenen (no tenen una bona relació a causa d'un problema que va tenir), i jo soc l'única del grup d'amigues que ho sap.
No sé que fer exactament, només sé que la vui ajudar en tot el que pugui, però no puc dir rés perquè sinó ja m'ha dit que no em parlara ni res i que no confiarà en mi. Sé el que és tenir depressió per causa del bullying (n'he tingut i porto molt anys patint per això), però fa uns anys he començat a sortir del pou amb l'ajuda d'una amiga, i crec que si s'obre amb mi puc començar a ajudar-la fins convèncer-la a obrir-se amb més gent i que parli, perquè ara no confia en ningú.
Però amb la bulímia no sé que fer ni com ajudar-la, ja que si parlo es tancarà en banda.
Necessita ajuda, i agrairia molt que m'ajudesiu.
Laia Reventós

Hola!
Moltes gràcies a tu per valorar la nostra feina i confiar en nosaltres.
La teva amiga té molta sort de tenir-te a tu com amiga tenint en compte tot el que et preocupes per ella i la empatia entorn ella i a la seva situació. Pel que comentes està bastant enfonsada i no té eines per fer front a la situació tan difícil que està passant. La depressió i problemes alimentaris que està patint producte del "bullying" que ha patit no és poden solucionar fàcilment. Normalment es necessita acudir a alguna persona experta (psicòleg) que pugui tractar-ho. L'entorn d'amics i el familiar és clau i vital per tenir un bon acompanyament durant aquest procés. Tenir persones de referència amb qui confiar i explicar el que ens passa per dins és fonamental, i per això és molt important el teu paper en la relació amb la teva amiga i acompanyar-la amb tot el que està passant. Així com també seria molt important que pogués reprendre el vincle i la comunicació amb els seus pares, que són figures molt presents en la vida d'una adolescent, passi el que passi.
Ara bé, com et comento, seria necessari que la teva amiga pogués veure's en cor d'acudir a algun psicòleg o persona experta que l'ajudés a treballar com li ha afectat el bullying i de quina manera ho ha acabat transferint en l'alimentació i ha desembocat en depressió. Tu la podries acompanyar en aquest procés, tot i que pel que comentes seria bastant reàcia a fer-ho. Però és la única manera de sortir d'aquest "pou" en el qual es veu sense escapatòria.
T'animo, sinó, a que vinguis a l'ACAB (Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia), C/Mallorca, 198. Estaria molt bé si puguessiu venir les dues. Ella per si sola no crec que vulgués venir, però si veu que té una persona de confiança que l'acompanya potser es veu més en cor de venir i explicar el que li passa i com se sent. Seria un clima natural i de confiança i que no imposa tan com un psicòleg i seria la primera presa de contacte amb algú extern i el fet d'explicar-ho a algú de fora del seu entorn podria facilitar-li el fet d'explicar-ho.
Sé que és un tema delicat i complicat d'abordar,i no et pots posar tu sola aquesta pressió d'intentar ajudar-la ja que per més que ho vulguis fer, tampoc tens totes les eines necessàries per acompanyar-la en la bulímia. Des de l'ACAB podrien explicar-li de què es tracta i les conseqüències que implica aquesta delicada malaltia.
Espero haver-te ajudat i ànims,
Laia Raventós,
Psicòloga.