estic embarassada?...
Bones! Sóc una noia de 18 anys que té problemes després de mantenir relacions sexuals... Sóc conscient dels perills que hi ha i per això sempre utilitzo condó. Bé, el problema està quan m’ha de baixar la regla, sempre em faig moltes paranoies ja que he mantingut relacions sexuals. Tinc una vida sexual força activa i sempre m’imagino que en el cas que em quedés embarassada no sabria què fer, deixar la universitat, abortar per la meva compta, què dirien els meus pares... Són pensaments que tinc molt sovint al cap d’uns dies de mantenir relacions sexuals i porto ja més de mig any i no puc aguantar-ho més. Tinc una autoestima també molt baixa i tinc moltes inseguretats. Espero la vostra resposta, moltes gràcies.
Cristina Albó

Hola american27,
Moltes gràcies per escriure'ns, la veritat és que no podem dir-te massa cosa, però ens agradaria reduir una mica l'angoixa que ens transmets. És cert que tenir relacions sexuals comporta certs riscos, contagi d'Infeccions de Transmissió Sexual i embarassos no desitjats. Ara bé si tenim relacions sexuals de forma responsable no tenim perquè córrer cap risc.
Si utilitzeu el preservatiu de forma adequada, és a dir, el teniu en un lloc segur on no s'hagi pogut malmetre, no hi ha penetració sense preservatiu i un cop ell ha ejaculat, retireu el preservatiu i el comproveu (per exemple omplint-lo d'aigua i assegurant-vos que no hi ha "fugues"), el risc d'embaràs és gairebé inexistent.
I si hi ha un accident i el preservatiu es trenca, podeu anar al servei d'urgències d'un hospital, al Centre d'Atenció Primària que et correspongui o a una farmàcia a buscar la píndola de l'endemà.
I si tot això falla i et quedes embarassada, aleshores ja prendràs les decisions que calguin. Però com veus, han de fallar diverses coses per a que passi.
Una abraçada i gràcies per la confiança!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com