Constitució prima
Hola
Primer de tot felicitar-vos per aquest treball que esteu fent i per ajudar-nos a solucionar els nostres problemes.
La cosa és que sempre he sigut un nen "normal" de pes (sempre primet), com tots els meus amics. Ara tinc 17 anys, he crescut i sóc bastant alt (1,80cm). El problema és que a mesura que m'he anat estirant, m'he anat quedant molt prim.
Estic anant bastant al gimnàs però no serveix de gaire res.
Estic bastant acomplexat, sempre intento dur jersei per no lluir els braços, o portar samarretes no massa amples per no semblar tant sec.
No sé que fer, ara provaré de introduir un suplement de proteïnes als entrenaments, però no sé si funcionarà.
Moltes gràcies!
Laia Reventós

Hola!
Gràcies a tu per confiar en nosaltres.
És normal que amb l'estirada t'hagis quedat més prim. Els passa a molts nois. Ara bé, ara has d'intentar equilibrar la teva alçada amb el teu pes. Per tal de fer-ho el que s'ha de fer és per un costat augmentar la quantitat de menjar que ingereixes, ja que segurament necessites més del que sols menjar. Per l'altre costat al gimnàs intenta no fer càrdio sinó peses, el qual afavorirà al creixement muscular. Sobretot, paciència! Poc a poc intenta anar augmentant les quantitats de menjar (sense passar-se), ja que el teu cos està fent un desgast d'energia major i el teu cos necessita contrarrestar-ho amb més menjar (saludable).
Mica en mica aniràs veient resultats. el suplement de proteïnes, com bé indica el nom, és un suplement, de tal manera que no és substitutiu de cap àpat. Així doncs, hauries de fer els 5 àpats diaris i, a més a més, suplementar-ho si així ho prefereixes, amb les proteïnes. Aquestes són un extra, no són obligatòries, però sí que et poden ajudar a guanyar massa muscular i pujar de pes.
Espero haver-te ajudat :)
Laia Raventós,
Psicòloga.