coses meves?
Be, sóc una noia de 16 anys, amb constitució prima, no molt, però una mica si.
Em considero primeta tot i que per pes no, ja que peso més que la majoria d'amigues que tinc, però això no em preocupa ja que crec que peso més pel tema múscul i això que no pas per altres coses. Perquè crec que els músculs pesen més que el greix tot i que no ho se.
Be, la qüestió es que moltes amigues em diuen: tia quines cames més primes mira les meves.
Sempre em quedo malament perquè jo no em veig les cames primes (em refereixo a quàdrices, abductor i aquestes zones). D'acord que si faig força poca cosa es pot "agafar" ja que la majoria es múscul. Però jo no em veig les cames gaire primes, potser algo més que elles si. Però tampoc gaire.
Llavors ns si és tema meu de com em veig o algo. (tot i que la resta del cos crec que em veig més o menys tal i com sóc), o si són elles. Tot i que unes quantes m'ho han dit i de difernts grups d'amistats.
Es que no se que pensar i ultimament m'està això donant voltes pel cap i no se gaire que fer.
Ja que jo penso que no em veig distorsionada, però també suposo que això ho deuen dir totes i/o tots els que si...(o alguns)
Així que m'agradaria que em donguessiu la vostra opinió.
No visitaré cap metge ni res de l'estil en principi, ja que jo en cap moment vull fer règim o qualsevol cosa més greu per aprimar-me ni que sigui les cames.
Només que tinc dubtes sobre si sóc jo o són elles...(o cap no se...)
Mersi per tot, de veritat. Ho sento per haver-vos fet perdre alguns minuts de la vostra vida, que deuen ser valuosos. així que l'únic que puc fer jo des d'aquí és donar-vos les gràcies.
PD: espero que hi hagi poques faltes d'ortografia, està escrit ràpid.
Laia Reventós

Hola!
Efectivament, el múscul és més dens que el greix corporal. Concretament, el múscul posseeix una densitat de 1,6 g / ml mentre que el greix és molt més lleugera tenint una densitat de tan sol 0,9 g / ml. Per aquest motiu, és molt possible que pesis més que les teves amigues tot i ser més prima o igual que elles, ja que deus estar més musculada.
Pel que fa a la teva imatge corporal. No et deixis influenciar massa per la comparació entre el teu cos i el de les teves amigues, o del que elles et diuen del teu, sigui positiu o negatiu. Si tu et veus bé, aquesta és la opinió que pren importància. Estar segura amb el teu propi cos i tenir una bona autoestima són aspectes claus per tenir també una bona percepció de la teva imatge corporal.
Si estàs en el teu pes saludable, com tu dius, no és necessari visitar cap especialista que busqui aprimar-te una part o altre del cos, ja que no ho necessites. El que necessites és guanyar més confiança en tu mateixa i no estar tan pendent del que opinin els altres del teu cos. Accepta'l tal i com és i estima'l. Cuida't!
Gràcies per confiar en nosaltres i espero haver-te ajudat!
Laia Raventós,
Psicològa.