el meu germà
Hola, estic una mica preocupada pel meu germà de 16 anys.
S'ha aprimat 6 kg amb mig any i fa moltes peses, menja molt però després de menjar quasi sempre va al lavabo.
També diu que quan era un nen petit estava gordo. (gordo no estava).
Jo ara el veig molt prim i la part de dalt bastant musculosa.
No puc dir gaire més perquè no sé més, però creieu que és normal?
Està bastant obsessionat amb el seu cos.
i fa molt esport.
Laia Reventós

Hola Inna!
Pel que comentes, sí que sembla que el teu germà està preocupat pel seu cos i li deu donar molta importància a la seva aparença física i al fet d'estar més fort i musculat. Has provat de parlar amb ell de forma empàtica i pròxima? Si no és el cas, t'animaria a parlar-ho amb ell, sense fer-lo sentir culpable ni malament. Que vegi que estàs preocupada per ell i per la seva salut i que has notat que està començant a obsessionar-se massa amb el cos. D'aquesta manera, entrant per la via empàtica, és possible que s'obri i t'expliqui el que li passa, les seves preocupacions, pors, angoixes, etc. Si no s'obra amb tu, és normal i pot passar també. No tothom s'obra a la primera i triga un temps en reconèixer el que li passa. Però si dius que ja fa mig any que té aquestes conductes, algo deu veure ell que no funciona. És important que no se senti jutjat ni acusat, i el facis sentir en un ambient tranquil i de confiança que afavoreixi el discurs i la fluidesa de les paraules.
Bé, espero haver-te ajudat. Sé que és un tema delicat i difícil d'abordar, però es nota que estàs preocupada i fas bé de prestar atenció a aquests detalls i accions que comentes.
Laia Raventós,
Psicòloga