Enecessito ajuda estic espantada
No se si aquest tipus de pregunta aniria en aquest apartat però estic molt espantada i mecessito resposta. Doncs mira, tinc dos petits bultos que estan entre la ingle i més amunt del que seria el forat de la vagina i una mica mes avall que el clitoris. Esric molt espantada, necessito ajuda
Laia Reventós

Hola!!
Si t'han sortit bonys a les engonals, no t'alarmis. No sol ser greu i sol ser degut a una infecció, 1 pelet enquistat, etc. Però ... de vegades pot ser una mica més seriós.
Ens ha passat a totes, encara que a algunes amb més freqüència que a altres. Si se't encarna un pèl, apareix una vermellor i un bonyet al seu voltant. Què fer?
L'ideal és acudir a la farmàcia i que et donin una crema antibacteriana o una amb esteroides contra la inflamació i cobrir d'estudi per evitar que es s'infecti més en contacte amb la roba.
Mentre tinguis aquesta lesió, evita depilar de nou, però sí exfolia freqüentment la zona per ajudar a que desaparegui el pèl. Si després d'uns dies no només no desapareix sinó que es fa més gran, ves al metge. Però no tractis d'eliminar tu amb una agulla o les pinces de les celles, perquè pots agreujar el problema.
Si et passa amb molta freqüència, planteja't fer-te la depilació definitiva, el que posa fi al problema.
Ara bé, si el bony no fa mal a l'apretar, en aquest cas poden haver altres causes en lloc de la infecció. Es pot tractar de:
- un quiste: Aquests paquets solen ser rodons, petits, de color blanquinós o lleugerament groguenc, i pots moure fàcilment en trobar sota la pell. No fan mal tret que s'infectin. En general no tenen major importància, però si augmenta de mida, s'infecta o resulta dolorós, parla amb el metge, qui segurament t'ho extirparà.
- Hèrnia inguinal. Si la paret abdominal de la zona inguinal es trenca en algun punt, pots notar un bony perquè per ell sobresurt l'intestí prim (o un altre òrgan, tot i que aquest és el més habitual). L'hèrnia inguinal pot ser de naixement, és a dir, congènita, o produir-se de més i és més habitual en homes que en dones. A més de notar un bony, pots sentir també dolor, en el cas dels homes en els testicles i en el de les dones a la vulva. El tractament per a l'hèrnia és quirúrgic.
- Tumor maligne. És un bony dur, que no es desplaça per la pell, sinó que queda com ancorat i no sol provocar dolor. Pot ser degut a un limfoma, un càncer vulvar, vaginal, de penis, testicular o rectal. El tractament sol ser quirúrgic, recolzat per quimioteràpia.
El més recomanable és anar al metge i que et facis un exàmen físic, una valoració i un diagnòstic del que et passa i ja et quedaràs més tranquil·la!
Espero haver-te ajudat!
Laia Raventós,
Psicòloga