Dieta sana
Bona tarda,
Últimament he estat intentant cuidar-me tant com he pogut. Porto més d'un mes fent exercici i no noto els canvis. La meva dieta sempre ha estat bona, la veritat. Només menjo menjar "brossa" una vegada al mes i la resta de dies menjo variadament verdures, carn, pasta, cereals, llet,... I a casa pràcticament no tenim res que sigui processat com bolleries o snacks. És a dir, crec que la meva dieta és bona i si faig algún canvi pot ser que no obtingui prous nutrients i això em fa por perquè, si en faig, vull seguir tenint la energia de sempre. No sé que fer per baixar de pes i provi el que provi no funciona, sempre em quedo al mateix número.
Moltes gràcies,
Olívia
Laia Reventós

Hola Liv!
Primer de tot recordar-te que els canvis són a llarg plaç i 1 mes és poc per a notar canvis dràstics. Paciència. Portar una alimentació saludable i fer activitat física diària hauria de ser un estil de vida, no quelcom temporal.
Després, és necessari baixar de pes? és a dir, el teu cos ho necessita, o estàs en el teu pes adequat i normal? Perquè si ja estàs en un pes saludable, el teu cos ho sap i aleshores no té la necessita per baixar més de pes.
Per tal d'incloure tots els nutrients dins la teva alimentació, recorda menjar de tot i variat: moltes verdures i fruites, llegums, hidrats de carboni, proteïna i greixos saludables (no saturats). D'aquesta manera no cal anar controlant si manques nutrients, tot i que per tenir un dèficit d'aquests, hauries de portar una alimentació molt pobre, així que no et preocupis ja que pel que comentes ja menges variat.
T'animo a no preocupar-te ni exigir-te massa amb el teu cos. Menja sa i fes activitat física diària i no et centris tan en el número de la bàscula :)
Espero haver-te ajudat.
Laia Raventós,
Psicòloga