Sóc molt tímida i insegura. Com puc millorar??
M'he penjat moltíssim d'un noi des de fa uns mesos. El cas és que fa més de tres anys k el conec i mai se m'havia passat pel cap k em pugués agradar. La veritat és que sí que em fixava en ell, i m'agradava com era, el seu sentit de l'humor i com vestia, però el veia només com un company. Vull parlar amb ell, però sóc tan tímida, que ara k m'agrada no puc ni saludar-lo. Em fa ràbia k tothom parli de vèncer les pors com volent dir k si ets tímid és perk vols, o perk et fa pal canviar, en definitiva, que ets un gandul de merda i per tant et mereixes patir la teva gran inseguretat. Necessito ajuda urgent. Com puc sentir-me més segura i parlar-li????
PD:des d'aquí envio tot el meu recolzament a la gent a la qual ningú comprèn la seva extrema i encarnada inseguretat i ofegant timidesa que li impedeix ser feliç.
Estrella Dorca

Hola Introvertèrrima,
(m'encanta aquest nom!)
Això vol dir que et sents orgullos de les teves característiques!! La timidesa és un tret de personalitat molt vàlid a l'hora d'avaluar i analitzar la situació. Serveix per poder parar a observar com es comporten els altres i veure quin és el comportament que s'ajusta millor a la situació.
Tens tota la raó en reinvindicar-lo! Sovint s'envien missatges sobre la "superació de la timidesa", però no és res que calgui superar sinó qüestió de temps, respecte i serenitat. Les persones tímides es relacionen amb altres persones i tenen bones amistats. L'únic que les diferencia és que necessiten més temps (o més dies) per agafar confiança amb una altra persona i parlar-hi relaxadament.
Generalment apareixen pensaments de perill: "què pensarà de mi?";"segur que dic alguna tonteria"; "no li caic bé";"deu pensar que sóc una persona estúpida"... I tots aquests pensaments són els encarregats de bloquejar-nos i complicar-nos la comunicació amb els altres. Una forma de minimitzar-ho és a través del sentit de l'humor.
Intenta parlar amb aquest noi, si cara a cara et costa una mica, fes-ho per les xarxes socials, o bé només saluda'l al carrer sense iniciar cap conversa. Tu mateixa t'aniràs regulant i a mesura que et sentis més còmode la comunicació s'allargarà. (si algun dia fas molt "el pena", no t'atabalis! segur que no és tan greu com creus) i pot ser una excusa perfecte per començar a parlar-hi ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico