Dubtes primera vegadaaa
Hola adolescents!
He quedat amb un noi per fer-ho per primera vegada i tinc alguns dubtes... Pot ser que es trenqui el condó si no està caducat? La primera vegada surt molta sang? Es pot fer sexe oral amb el mateix preservatiu que es fa el sexe amb penetració o n’hi han de gustos? Els de gustos es poden fer servir també per la penetració, si n’hi ha? Fa molt mal normalment la primera vegada? Hi ha alguna forma de que els meus pares ho sapiguin si no vaig al ginecòleg? I si hi vaig, els meus pares ho han de saber???
Mariona Busto

Hola Anònim!
Anem per parts responent els teus dubtes:
1. Pot ser que es trenqui el condó si no està caducat? Els preservatius si s'utilitzen correctament, són un mètode anticonceptiu amb una eficàcia alta. Per evitar que es trenquin, vigileu a l'hora de col·locar el preservatiu, feu-ho quan estigui el penis en erecció, aneu amb compte amb les ungles i eviteu obrir l'embolcall amb les dents. Recordeu també guardar-los bé perquè no es facin malbé amb el sol o si els porteu dins de la butxaca o el bolso de qualsevol manera, ja que així hi ha més probabilitats que puguin trencar-se.
2. La primera vegada surt molta sang? Doncs depèn de la noia. És complicat dir-te si és molt o poc perquè no sabem que significa per tu molt o poc, però us recomanem que poseu una tovallola o alguna cosa a sota vostre que pugui tacar-se per si de cas. Recorda que no totes les noies sagnen la primera vegada que tenen relacions sexuals amb penetració vaginal.
3. Es pot fer sexe oral amb el mateix preservatiu que es fa el sexe amb penetració o n’hi han de gustos? Els de gustos es poden fer servir també per la penetració, si n’hi ha? Es recomana que feu servir un preservatiu nou per cada pràctica sexual, és a dir, un preservatiu per la penetració vaginal i un de diferent pel sexe oral. Existeixen els preservatius de sabors que podeu utilitzar tant pel sexe oral com pel sexe vaginal, però recordeu fer servir un preservatiu nou per cada pràctica sexual.
4. Hi ha alguna forma de que els meus pares ho sapiguin si no vaig al ginecòleg? I si hi vaig, els meus pares ho han de saber??? Doncs els teus pares no tenen per què saber que tu ja has mantingut relacions sexuals, només ho podran saber si ets tu qui els hi diu.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat