2 consultes ---------------------------------------
Hola bones!
M'agradaria consultar sobre dos temes completament diferents:
Trobo que la meva parella (relació oberta) últimament no s'ho passa tan bé amb mi quan quedem, és més, em va dir que no quedaria 24/7 amb mi (de totes maneres mai ho ha fet), que no té tantes ganes com jo en tinc i quan quedem només ens fem un petó quan marxem (però ens apreciem que diguem), quan abans estavem l'un i l'altre a sobre. Des de que vaig tornar de vacances el trobo canviat i cada cop més distant/fred. És per aquesta raó que tampoc el vull pressionar i estar a sobre d'ell com abans (hauria de tornar a estar-ho i fer com si res ha passat?). Segurament la resposta sigui que ho hauriem de parlar, comunicar com ens sentim i tal però tinc por del que pugui passar. Últimament he estat molt rallada (des de que vaig tornar) i ara que estic millor he pensat en fer com si res ha passat i vull intentar seguir com sempre a veure què passa.
Què es pot fer per tornar a guanyar-te a la teva parella? Per fer que estigui més amb tu, que no es perdin els sentiments que teniem (i tenim, però no tan forts, suposo).
Per altra banda, quant de temps s'aconsella per ingerir una droga després d'haver-la prés? És a dir, farà cosa d'un mes vaig consumir setes i m'agradaria tornar-ho a fer (i pastilles i tal) però no vull enganxar-me. Quant de temps ha de passar per a tornar-la a ingerir?
Estrella Dorca

Hola CBA,
Anem a pams.
Tema parella. Has de tenir en compte que no hi ha cap fórmula per "tornar a guanyar-te la parella". Si ell decideix que no vol seguir amb aquesta relació... no podràs fer res per fer-lo canviar d'opinió. Tu ets tal qual, així que ell decideix si vol estar amb tu o no (igual que tu decideixes si vols estar amb ell o no). L'únic que et diré és que (si no vols parlar-ne) intenta posar una mica de distància per la teva salut mental (hi ha vida més enllà d'ell).
Tema consum. No hi ha un consum de risc 0. Cada vegada que consumeixes implica un risc per la teva salut, ja que et poses en situació vulnerable. Generalment els inicis solen ser esporàdics i això genera la confiança que no hi ha dependència. El problema apareix quan aquest consum "recreatiu" és més sovint fins al punt de plantejar en quin moment consumiràs cada vegada que surts de festa o quedes amb els teus amics. I, generalment, no t'adones com hi has arribat.
La part important en el consum de drogues és que coneguis tots els riscos, tinguis tota la informació i tu mateixa decideixis. Aquí trobaràs informació sobre drogues que et pot ser útil amb algunes recomanacions si vols consumir o si estàs amb altres persones que consumeixin:
" target="_blank">Laclara.info
• http://tupunto.org/preguntas-sobre-sustancias-alucinogenas/
• " target="_blank">Tupunto.org
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico