Condó petat (karma)
Hola, primer de toot moltes gracies per fer aquesta seccio tan util.
Us explico, fa 1 dia vaig mantenie relacions sexuals amb el meu novio, no era el primer cop. No em venia gaire de gust i va insistir una mica, pero no dic que tingui cap culpa, perque al final jo em vaig proposar de deixarme portar i ferho igualment que no em vingues gaire de gust. Mentres ho feiem, el condo es va petar i de seguida vem parar. No es va correr, pero tampoc aabem si li va surtir el liquid pre-seminal i jo em vaig asustat molt i vaig començar a plorar i a cridar molt desesperada. Al final vam decidir dirho als nostres pares, i en el meu cas jo nomes li vaig dir al meu pare i de seguida em vaig pendre la pildora i el meu pare va reaccionar minimament be. El problema que tinc son 2. 1) el meu pare em va dir que era una mica jove per ferho, i jo em vaig sentir una mica malament amb mi mateixa, ja que penso que ara no em tornaran a veure igual. L’altre problema es que el meu pare li vol explicar a la meva mare (estan separats) i jo tinc molta por, perque se que quan s’enteri es possible que es decepsioni i em controli mes que mai tot el que faig i deixo de fer, amb qui quedo, a on vaig. Nose que fer, estic avergonyida i tambe tinc por de que el test dembaras dongui positiu, ja que soc molt paranoica i penso que sempre em passa lo pitjor ami.
Moltes gracies per la vostre ajuda, contesteu lo abans possible.
Mariona Busto

Hola Esticdelsnervis!
Moltes gràcies pels teus comentaris, ens alegra llegir que el Consultori t'és d'utilitat!
És habitual que els adolescents comencin a mantenir relacions sexuals compartides en aquesta etapa. Fixa't que vàreu fer bé les coses, és a dir, utilitzar preservatiu durant tota la relació sexual. Malauradament el condó va trencar-se, i això no va ser conscientment, i davant d'això havíeu d'actuar per evitar un embaràs no desitjat. L'anticoncepció d'emergència s'ha d'utilitzar en aquests moments quan l'anticoncepció habitual falla (per exemple, quan el preservatiu es trenca).
Si t'incomoda el que ha passat i et sents així, potser t'agradaria ser tu la que li explica a la teva mare el que ha passat o aprofitar per parlar-ne quan la teva mare et tregui el tema. Segurament així et quedis més tranquil·la.
Per últim, recorda que si a tu no et ve de gust mantenir relacions sexuals o no ho tens clar, és molt important que respectis els teus ritmes, que no et forcis o facis quelcom del que no estàs segura.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat