Pensaments suicides
Fa temps vaig patir com una mena de depressio i vaig tenir pensaments suicides i fins hi tot ho vaig probar afortunadament sense patir mal (pero casi) i tot aixo em va venir per els estudis, estres del dia a dia, el meu futur, fracas amoros, etc...
Ara que som estiu estic super be pero tinc por de que quan tornem a estar en plena setmana d examens i totes les actividarartats i tot, em torni a venir aquests rampells suicides perque se que realment no vull ferho pero temo que em pugui tornar a venir.
Vaig parlar amb 2 o 3 amics del tema i em van ajudar bestant pero em deien que anes al psicoleg pero no estic boig ni vull anar a un psicoleg. Pk ames em van fer anarhi fa uns anys per tema bulling i em van fer anar a desgust a un grup de nose k i alla hi havia gent suposadament com jo pero no eren per res igual i no vull que em torni a passar aixo i k no se com em pot ajudar un psicoleg en aquest tema
Estrella Dorca

Hola anònim,
Entenc els teus dubtes però t'explicaré quina és la feina d'un professional de la psicologia: un psicoleg o psicòloga escoltarà quin és el teu entrebanc, intentarà conèixer com és la teva manera de pensar i de veure el món i conjuntament buscareu quina és l'arrel d'aquest pensament. A partir d'aquí és probable que busqueu les tècniques que et poden anar millor a tu (és a dir, una teràpia ajustada) per desactivar aquests pensaments o redirigir-los.
Es tracta d'un treball conjunt entre tu (expert en la teva vida) i una psicòloga (persona experta en la ment, l'emoció i els comportaments). Serà tan profund com tu vulguis que sigui, serà tan intens com tu vulguis que sigui i tu podràs marcar el ritme dels teus canvis.
És fantàstic que aquest estiu l'estiguis vivint així perquè ens dona pistes de l'origen del teu malestar. També és genial que ho puguis detectar i estar preparat. Crec que seria una bona idea que en parlessis amb la teva família o amb alguna persona de confiança del teu institut o escola. Parla amb alguna persona adulta per buscar la millor forma d'ajuda. Fins i tot podeu buscar conjuntament amb quin psicòleg creus que et pots sentir més còmode.
Els pensaments suïcides no són cap broma i si et passen pel cap és important que aprenguem a detectar-los i a discriminar la realitat de la fantasia.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico