El meu físic
Bones sóc Samanta i no m'agrada gens el meu aspecte físic encara que tingui un pes estable i saludable no m'agrada la zona del meu abdomen sóc prima pero no m'agrada en concret aquesta part del meu cos Que puc fer ?
Laia Reventós

Hola Samanta.
Com ja sabràs un número de pes normal a la bàscula no equival a portar una vida saludable. Hi ha gent molt prima que s'alimenta malament i de forma organitzada i hi haurà gent amb més corbes que sí portarà una alimentació sana i variada. La constitució física és un factor important a tenir en compte en aquest aspecte doncs.
Ara bé, tenint en compte la teva consulta, comentes que no t'agrada la zona del teu abdomen tot i considerar que estàs en un pes adequat.
La zona abdominal sol ser una de les parts que més inseguretats generen per diversos factors. Per un costat, aquesta zona sol retenir líquids, s'infla i aleshores ens dóna la sensació d'haver-nos engreixat. Per tal de lluitar contra la retenció de líquids és essencial beure molta aigua (mínim 2L al dia) per tal d'hidratar el cos i depurar l'organisme, i també és essencial tenir una alimentació rica en fruites i verdures. El te verd (ric en antioxidants) ajuden a lluitar contra la retenció de líquids. Evita la sal!! És un dels grans potenciadors de la retenció de líquids pel seu excés de sodi que fa que les cèl·lules s'inflin amb aigua. Utilitza altres espècies i herebes per amanir els plats (orenga, pebre, nou moscada, julibert etc.). Evita les patates fregides, els aperitius salats, els fruits secs torrats i els pica-pica rics en sal, així com també EVITA l'alcohol! Augmenta la dosi d'aliments rics en potassi, com plàtans, alvocats, tomàquets, api, soja, bròquil, espinacs, fonoll, etc., que ajuden a eliminar la retenció d'aigua en els teixits.
La zona abdominal acumula greix també, especialment si no s'exerceix. Mou-te, fes activitat física diària. Per treballar i enfortir aquesta zona podries provar de fer exercicis abdominals per definir aquesta zona. Prova el ioga. El ioga té moltes postures que tonifiquen la zona abdominal i ajuden a fer la digestió, el que amb la pràctica, ajuda a estilitzar el teu ventre. La majoria de les postures assegudes ajuden al teu estómac. Les més conegudes són "la cobra" o "el camell". Si no tens pràctica, comença amb postures més fàcils, sense forçar la posició, fins que aconsegueixis fer el tronc i el cap cap enrere, sense sentir dolor.
Espero haver-te ajudat!
Laia Raventós,
Psicòloga