Menjar i PeS
Hola, no sé què fer.
He fet bastantes consultes aquí i sempre em dieu el mateix. Bueno el cas és que ara no us explicaré el meu cas sinó que vull que em digueu una altre cosa.
És gaire normal que no pari de mirar consultes d'aquí adolescents.cat, sobretot de l'apartat d'alimentació i en concret casos d'anorèxia i coses aixíns, és que em va a temporades, hi ha mesos que estic més rallada que altres pel meu pes i amb el menjar, però és que jo no m'acabo de creure que tingui problemes d'aquest tipus, però sempre tinc la necessitat de llegir persones que em sento identificades més o menys...
És que jo ja vaig a una psicòloga saps? Fa temps (i quan dic temps em refereixo anys) em va dir que el meu diagnostic era trastorn límit de la personalitat i trastorn alimentari, aquell que no pares de menjar, però jo ja li he dit que a vegades vomito, però jo crec que no em fa cas, que es pensa que ho dic per cridar l'atenció... perquè la veritat és que vomito a vegades, puc passar mesos sense vomitar, però després el final vomito, però és molt poc.
Ara ja em va dir que fins d'aquí 6 mesos no tindria visita que creu que he millorat (però no del tema tca i del tlp no sé..) ara aviat ja faran els 6 mesos per fi... bueno no encara falta, perquè em va dir a octubre novembre.. encara falta a concretar.
Bueno doncs això, que no sé si és gaire normal que m'interessi per aquests temes i que de tan en tan em ralli tant pel menjar i pel pes... bueno pel pes i menjar sempre em rallo, però hi ha temporades que encara més.
Laia Reventós

Hola Inna!
Hi ha moltes persones que s'interessen i es preocupen per mantenir un estil de vida saludable i un pes estàndard, però això no és greu ni perjudicial per la salut si es manté en una preocupació i es manté una alimentació sana i variada i no va més enllà. En el teu cas comentes, que busques sentir-te identificada en noies que pateixen anorèxia i que has vomitat en certes ocasions. T'animo a reflexionar què és el que et fa vomitar: una preocupació per mantenir-te en un pes, desig per aprimar, comparació amb la resta, buscar l'aprovació dels demés, et sents malament amb tu mateixa i és la forma que tens d'expressar-ho, etc. Aquest exercici només el pots fer tu i la psicòloga és simplement el canal per ajudar-te en el procés. Sinó, corres el risc de dependre de la seva figura. Segurament la teva psicòloga no pensa que facis les coses per cridar l'atenció, sinó que busca que facis altres coses per tu mateixa sense recórrer a ella, i per això t'ha donat aquest marge de temps per reflexionar i connectar punts de la teva vida que fins ara no eres capaç. si t'ha donat aquest temps és perquè creu que ara ja tens les eines i estratègies adequades per a fer front a aquells aspectes que fins ara havia estat impossible.
Espero haver-te ajudat d'alguna manera i molts ànims Inna
Laia Raventós,
Psicòloga