Granets
Hola,
El problema es que fa poc em van sortir ple de granets a la cara, he començat a rentarme la cara amb sabó al mati i el vespre. Però l cas es que no marxen en surten de nous. Ja se que existeixen cremes que t’ajuden a fer-los marxar però no se com dir-li a la meva mare que en vui comprar.
Em podeu dir alguns hàbits o algun aliments que vaig i bé per fer-los desaparèixer?
Gràcies per tot es que feu!
Laia Reventós

Hola!
Per més cura que tinguis de la teva pell, hi ha coses a l'adolescència molt difícils d'evitar, com ara els grans. Ja saps que la teva pell està coberta de pèls i d'unes glàndules sebàcies productores de substàncies olioses. A la pubertat, els canvis hormonals que experimenta el teu cos fan, entre altres coses, que aquestes glàndules sebàcies es facin més grans i produeixin més. Si els porus de la pell queden obstruïts pel sèu o greix, es poden infectar. Els barbs o punts negres també es deuen al mateix fenomen.
L'aparició de granets a l'estiu és un problema freqüent entre la població. Segons expliquen els dermatòlegs, aquesta afectació té tres causes principals: la calor -que ens fa suar i obstrueix els porus-, l'exposició solar -que pot irritar la pell- i els protectors solars - que poden provocar acne cosmètic-.
Tots aquests factors fan, no només que empitjori el nostre acne -en cas de tenir-ne-, sinó que ens apareguin petits granets a l'esquena o el pit. Afortunadament hi ha diverses maneres d'evitar o disminuir aquest problema:
Fer servir protectors solars oil-free
Un dels primers consells que donen els dermatòlegs és utilitzar protectors solars poc greixosos o oil-free. A més a més, per tal de mantenir la pell neta i evitar l'obstrucció dels porus, també es recomana utilitzar esprais d'aigua termal i locions de calamina, que a més ajuden a calmar possibles irritacions.
Evitar la roba molt cenyida
Com s'ha dit abans, la suor és una de les causes dels granets. Portar roba molt ajustada incrementa la sudoració i pot obstruir les glàndules sebàcies. Per tant, millor escollir peces de roba una mica amples, si més no a l'hora de fer esport.
Cuidar l'alimentació
L'alimentació sana i variada és clau per cuidar el nostre cos en general i la pell. A l'estiu s'aconsella evitar menjars calents i picants per tal de no incrementar la sudoració i es recomana consumir verdures fresques, fruita, i sobretot beure molta aigua per a mantenir-nos hidratats i no retenir líquids. Evitar fregits, greixos i processats. Aquests aliments, a part de ser perjudicials per la salut quan són consumits en gran quantitat, poden produir granets a la cara.
sobretot MAI et toquis mai els grans, i si l'acne empitjora, has de visitar l'especialista en dermatologia.
Abans de recórrer a les cremes, que el que fan és tapar-eliminar els grans temporalment, prova abans els consells que t'esmento que es centren més en la cura del cos i tenir una alimentació sana i variada. Com a últim recurs, i tenint en compte que els granets a l'adolescència són normals i part del creixement, també hi ha la opció de fer-se neteges facials a centres estètics especialitzats, que es centren en purificar i hidratar la cara amb productes específics.
Espero que t'hagin servit d'ajuda aquests consells!
Laia Raventós,
Psicòloga