Unes questionnnnns**
Holaa, tinc 19 anys i tinc bastants dubtes i agrairia que els poguessiu contestar:
1. On està el punt g femení? Quines sensacions notes al trobar-lo? El meu novio el pot arribar a tocar amb el penis o hauria de fer dits?
2. Mentres em faig dits a la vagina a vegades noto algo a la paret mes propera a l'anus com si hi hagues algo de forma irregular... Pot ser que sigui caca de l'altre costat o pot ser la postura la que adapto, q pot ser que noti algun os?
3. En una caixa de condons on apareix la talla?
4. La segona vegada que es tenen relacions sol fer mal al introduir el penis com la primera normalment? Mes o menys mirant la mitjana de les noies (a mes, fa 1 mes i mig que ho vaig fer per 1ra) Costaria de entrar el penis i em faria mal? Que consti que ara fent dits m'entren superbé etc en comparació a quan era verge.
5. El liquid espés blanc que surt quan et marturbes es fluix vaginal veritat? I si es aixi, és alguna senyal dolenta si és mes llefiscosa i espesa que de normal?
6. No sé si tracteu temes de parella/psico en aquest apartat pero, sabeu com podría ajudar al meu novio, que es sent deprimit?
7. Si algú té una ets, sempre nota algún efecte d'aqyesta? (picor, etc...) o pot ser que es tingui de manera 100% indolora i sense notar ni un efecte d'aquest?
Moltes gràcies!!
Cristina Albó

Hola!
Carai quantes preguntes! Moltes gràcies per confiar en nosaltres :)
Per no deixar-nos res, copiarem les preguntes i les anirem responent una a una:
• On està el punt g femení? Quines sensacions notes al trobar-lo? El
meu novio el pot arribar a tocar amb el penis o hauria de fer dits?
El
Punt G, no és un punt com a tal, és una zona iestà situada a la paret
frontal, a una distància entre 3 i 5 cm de l'entrada de la vagina. Amb
el penis és complicat estimular-lo, s'estimula amb els dits o amb
vibradors dissenyats expressament per a l'estimulació d'aquesta zona.
• Mentres em faig dits a la vagina a vegades noto algo a la paret mes
propera a l'anus com si hi hagues algo de forma irregular... Pot ser que
sigui caca de l'altre costat o pot ser la postura la que adapto, q pot
ser que noti algun os?
Tenim una idea de la nostra
vagina com si fos tot llis, com un tub i no ho és, t'adjuntem una imatge
per a que puguis veure amb què pots estar topant:
Font imatge: https://es.wikipedia.org/wiki/
Vagina#/media/File:Gineco.png" target="_blank">Wikipedia
• En una caixa de condons on apareix la talla?
A la capsa ho ha d'especificar. Ha de posar "XL" o res, si no posa res, és la talla habitual, la talla única.
• La segona vegada que es tenen relacions sol fer mal al introduir el
penis com la primera normalment? Mes o menys mirant la mitjana de les
noies (a mes, fa 1 mes i mig que ho vaig fer per 1ra) Costaria de entrar
el penis i em faria mal? Que consti que ara fent dits m'entren superbé
etc en comparació a quan era verge.
Doncs, dependrà molt
de cada noia. De si estàs nerviosa, si estàs relaxada, etc... No podem
donar-te una resposta més concreta. El que podem dir-te és que si no et
sents còmode, podeu fer altres coses, la penetració no és el més
important ni amb el que les noies, habitualment senten més plaer.
• El liquid espés blanc que surt quan et marturbes es fluix vaginal
veritat? I si es aixi, és alguna senyal dolenta si és mes llefiscosa i
espesa que de normal?
El flux vaginal varia en funció
del moment del cicle, ara bé, si tens relacions sexuals sense
preservatiu, són relacions de risc a l'hora de contraure ITS o
embarassos no desitjats. Si notes algun canvi en l'olor o el color, el
millor és que consultis amb un/a ginecòleg/ginecòloga.
• No sé si tracteu temes de parella/psico en aquest apartat pero, sabeu com podría ajudar al meu novio, que es sent deprimit?
Si
es sent deprimit, possiblement el que necessita és que l'escoltin i li
donin consol, ja que el consol és l'antídot de la trsitesa. Ara bé,
seria interessant que et pogués explicar si està passant per algun
moment complicat a la seva vida o si li preocupa alguna cosa. També
dir-te que com a parella pots donar suport però no pots
responsabilitzar-te del seu benestar.
• Si algú té una ets, sempre nota algún efecte d'aqyesta? (picor,
etc...) o pot ser que es tingui de manera 100% indolora i sense notar ni
un efecte d'aquest?
No, hi ha Infeccions de Transmissió
Sexual que no tenen cap símptoma. Per això és important cuidar-nos i
utilitzar el preservatiu, per evitar les ITS i els embarassos no
desitjats. Si tenim diferents parelles sexuals i no utilitzem
preservatiu, és important fer-nos analítiques per a detectar ITS i poder
tractar-les en el cas que sigui necessari.
Ja t'hem respost totes les consultes ;)
Moltes gràcies! Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com