Em sento diferent i em dificulta certes situacions
Desde que soc petita sempre he sigut tímida, però només al principi, necessito temps per agafar confiança i poder-me obrir més a la gent. Això ho entenc perquè a molta gent li passa i encara que vulgui no ho puc evitar, sempre em passa. Però igualment inclòs amb les meves amigues de tota la vida tampoc em surt expressar els meus sentiments i explicar les coses que em passen, només depen de la persona. Però quan començo a explicar alguna cosa nose per que però em sento egoista parlant de mi i acabo preguntant a l’altre gent sobre ells mateixos, i encara més a la gent que acabo de conèixer, no em surt parlar de mi mateixa, i s’hi ho faig, ho explico lo més ràpid possible perque no es pensi que nomes penso en mi.
Tota aquesta situacio a desenvolupat que no parli molt amb la gent i tenir una relacio en que cadascu s’explica tot, perque me ne adonat de que explicar les coses de cada un porta a tenir una relacio constant, cosa que jo casi no tinc, també perque prefereixo parlar les coses a la cara, aixo de tenir converses llarguissimes per whatsapp no es lo meu.
Si em poguessiu donar algun consell m’ajudaria molt, ja que em canvio a un nou institut i tinc por de no fer masses amics, moltes gràcies per llegir-ho, se que serà complicat d’entendre.
Estrella Dorca

Hola Leia,
Pel que expliques sembla que ets una persona molt sensible que anteposes sempre les necessitats dels altres a les pròpies. Això fa sentir molt bé als altres, però impedeix que tu et sentis compresa i acompanyada en els moments complicats, dolorosos o, simplement, quan estàs enfadada amb el món.
És important que comencis a escoltar-te a tu mateixa i a RECLAMAR el teu espai. Tots necessitem una estona per desfogar-nos i has d'aprendre a demanar-la. A vegades és tan senzill com dir: "sé que ara parlo jo, però a la tarda m'expliques tu". o bé: "necessito que avui m'escoltis tu".
Si aprenem a escoltar-nos i demanar allò que necessitem, segurament els altres ho rebran molt millor del que pensem!
Fes proves aquest estiu i demana durant els àpats la teva estona de protagonisme. Veuràs com et sents millor i als altres els encantarà saber de tu!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico