Unes quantes qüestions
Bon dia, miri tinc 13 anys i amb la meva novia hem pensat de fero per primera vegada, pro no en tenim ni idea. Bé doncs, no volem cap susto en plan embaras i per tant ho farem amb precaucions aixo ho tenim clar els dos.
Pro tenim moltes qüestions:
- Que es millor condó o pastilla?
-si es condó femeni o masculí?Quin recomaneu?
-si ens en posem un cadascú hi ha mes risc que es trenqui?
despres per xuparla
-millor amb condó o sense?
-si es sense li pot caure semen a la boca?
- si es amb millor amb gust o no?
- quin gust recomane u?(adolescents opineu)
- si li xupu amb o sense condó?
-sense em pot caure sang a la boca?
-amb de gust o sense?
-ni han denfemenins amb gust?
-recomaneu gust adolescents
després tema de neteja
me novia té 13 anys i la regla, es verge com jo i aixo
- tacarem molt?
-on recomaneuvqie ho fem?
-adolescents comenteu el millo lloc
tema postures
-recomaneu
tenim el dau aquetll,algu la fet servir?
Tema temps
-tems aprox de fer-ho?
Tema higiene
-li puc deixar babes si li xupo?
-com s'ho ha de netegar?
Crec que ja esta moltes gracies
Mariona Busto

Hola Només estimo!
Anem per parts resolent els vostres dubtes:
- Que es millor condó o pastilla? Cada persona i parella ha de decidir quin mètode anticonceptiu prefereix i li va millor. De totes maneres, per començar a mantenir relacions sexuals, es recomana iniciar-les amb el preservatiu. Aquest mètode anticonceptiu el podreu obtenir de forma fàcil i us protegeix d'un embaràs no desitjat i també del contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS).
- si es condó femeni o masculí?Quin recomaneu? Això també és la vostra elecció, però la majoria de persones prefereixen el preservatiu masculí. És més econòmic i fàcil de col·locar.
- si ens en posem un cadascú hi ha mes risc que es trenqui? Es recomana l'ús d'un dels dos, o masculí o femení, el que vosaltres preferiu. Si els preservatius s'utilitzen correctament no és necessari col·locar-ne dos.
- despres per xuparla, millor amb condó o sense? Es recomana l'ús d'algun mètode de barrera (preservatiu o banda de làtex) per practicar sexe oral, ja que hi ha risc del contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS).
- si es sense li pot caure semen a la boca?
Si practiqueu sexe oral sense preservatiu, i el noi ejacula, pot fer-ho dins o fora de la boca. És important saber identificar les sensacions que l'ejaculació està propera per poder avisar a la persona amb la qual estem practicant sexe oral, ja que ejacular dins o fora de la boca és decisió de tots dos.
- si es amb millor amb gust o no? Els preservatius de sabors es van idear per això! Vosaltres decidiu si preferiu amb sabors o sense!
- quin gust recomane u? (adolescents opineu)
- si li xupu amb o sense condó? Com ja et dèiem anteriorment, recomanem l'ús del preservatiu (o banda de làtex en cas de practicar-li sexe oral a una noia) per evitar el contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS).
- sense em pot caure sang a la boca? Sang a la boca? No sabem ben bé a què et refereixes. Si la teva parella té la menstruació, aleshores sí que hi pot haver sang, però potser preferiu esperar a que no tingui la regla, no? Si et refereixes al trencament de l'himen, amb el sexe oral, en principi, no hi hauria cap problema.
- amb de gust o sense? Com et dèiem anteriorment, és decisió vostre! El que vosaltres preferiu!
- recomaneu gust adolescents
"després tema de neteja
me novia té 13 anys i la regla, es verge com jo i aixo"
- tacarem molt? En principi no es taca molt, però poseu una tovallola o alguna cosa a sota per evitar tacar la zona on estigueu.
- on recomaneuvqie ho fem? En algun lloc on pugueu estar tranquils i sense possibles interrupcions.
- adolescents comenteu el millo lloc
tema postures
- recomaneu tenim el dau aquetll, algu la fet servir? Són opcions per jugar! Vosaltres decidiu! Però per començar podeu iniciar amb les més fàcils i còmodes, tu a sobre o ella a sobre.
Tema temps
- tems aprox de fer-ho? No hi ha un temps determinat, el més important és no tenir pressa i anar amb calma.
Tema higiene
- li puc deixar babes si li xupo? Evidentment com a la boca hi ha baves, li pots deixar la zona amb baves.
- com s'ho ha de netegar? Com s'ha de netejar el què? La higiene és important, i amb la dutxa diària hi ha més que suficient.
Esperem haver respost a tots els vostres dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança! Bon estiu!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat