Anorexia Nerviosa
Ja us vaig escriure! Pero la meva pregunta es: es dificil morir x anorexia? Esq em fa una mica de por 😅🙄🤷🏼‍♀️ i fa 1 mes que estic a hospital de dia... 🙄🤷🏼‍♀️
Sara Bujalance

Hola!
Els Trastorns de Conducta Alimentària són Trastorns Mentals Multicausals, és a dir, poden haver moltes causes que originin el trastorn. Depenent de la història de la persona, les circumstàncies de la seva vida, la situació familiar i d'amistats, etc., hi haurà una major o menor probabilitat de recuperació o cronificació. Per això és essencial actuar el més abans possible i deixar-se tractar pels professionals i acompanyar pels familiars i amics. Si s'agafen a temps, es poden tractar a l'ambulatori i a les consultes. En anorèxia, al voltant del 30% es recupera absolutament, un 30% arriba a tenir una vida normal encara que sempre pendent de menjar de manera sana i controlant el pes, i un 30% es cronifica”. El 4% dels joves que tenen anorèxia acaben morint, “o per desnutrició o per suïcidi”, ja que normalment els TCA solen acompanyar-se d'altres trastorns, de personalitat, depressió o incapacitat per controlar els impulsos".
És molt important que et deixis tractar pels professionals a l'hospital de dia. Estàs en bones mans i has de confiar en el tractament i en la teva recuperació. No t'amoïnis, per arribar a un estat de desnutrició, les persones passen per molts alts i baixos, recaigudes, ingressos indefinits, infrapès sever, etc. No pensis en aquest aspecte que sembla preocupar-te tan i centrat més en buscar la recuperació i motivació per estar millor i ensortir-te'n! Segur que ets forta i t'envio molts ànims per a la teva recuperació!
Espero que t'hagi aclarit el teu dubte i gràcies per confiar en nosaltres!
Una abraçada ben forta,
Sara Bujalance,
Psicòloga.