Embarazo o retraso?
Fa uns 4 o 5 dies jo i la meva parella vam tenir relacions sexuals sense preservatiu (unes 3 o 4 vegades en una tarda) i fa dos dies m’havia de baixar la regla però no m’ha baixat, ell m’ha dit que vagi a demanar la pastilla per si de cas però no sé si es tracta d’un retras o d’un embaras ja que tampoc tinc els sinptomes que acostumo a tenir quan m’ha de baixar, tinc dolor de pits, mal d’esquena i vaig a pixar tota l’estona i això avans no hem pasava. Que faig? Vaig a per la pastilla? Haig de portar alguna cosa com el dni o algo per demanar la pastilla? Es un posible retras de regla? La pastilla hem farà efecte si han pasat ja 4 o 5 dies d’allò? No sé qué feeeer ajudaaa
Mariona Busto

Hola Lolitape!
Sempre que es mantenen relacions sexuals sense cap tipus de mètode d'anticoncepció, com el preservatiu, hi ha probabilitats d'un embaràs no desitjat i també la possibilitat del contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS).
La pastilla de l'endemà, s'ha de prendre el més aviat possible després de la conducta sexual de risc, preferentment durant les 72 hores després del coit. La pastilla la pots obtenir de forma gratuïta i confidencial al CAP de la teva població, als centres d'atenció a la salut sexual i reproductiva i a les unitats d'urgències d'atenció continuada. També pots comprar-la a les farmàcies.
Recorda que la píndola de l'endemà és un mètode d'emergència, que en cap cas ha d'utilitzar-se com a mètode d'anticoncepció habitual.
Si la regla segueix sense venir, et recomanem que et facis una prova d'embaràs per descartar-ho.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat