puntets boca (urgeeeent)
Hola,
fa 1 mes i poc, vaig tenir sexe sense protecció. Li vaig fer sexe oral i tambe me'l va fer vaginal per primer cop al meu novio i ultimament m'estic emparanoiant amb les ets.
Em vaig pendre la pildroa per si acas (no es va corre pero per quedarnos mes tranquils) i ahir i avui noto com nomes a una de les galtes interiors, a la boca, tinc puntets vermells petitons que no fan mal pero si mhi passo la llengua els noto una mica rasposos i nose si pot ser el principi de una ets o simplement algo bucal ja que tambe tinc una dent que esta mes distant etc... Pot ser que aixo sigui un sintoma d'una ets? M'hauria de preocupar?
per altra banda, fa 1 setmana em vaig fer una analisis de sang i d'orina, no per temes de la ets sino per la revisio anual, i la meva mare estara alla acompanyantme (venim de fora aixi que m'ha d'acompanyar) pero em fara vergonya que sapiga que tinc algo perque no sap ni que tinc novio pero si que existeix aquest noi i intueix que som algo, i a mes si s'entera es pot enfadar molt pero no li vull dir que surti fora quan em diguin els resultats perque sino es notara mssa que amago algo... Que puc fer?? merci
Mariona Busto

Hola!
Sempre que es mantenen relacions sexuals sense cap tipus de mètode d'anticoncepció o de barrera, ens posem en risc d'un embaràs no desitjat i també del contagi d'alguna infecció de transmissió sexual (ITS). Per tant, és important, que sempre feu servir preservatiu per tal de gaudir de la vostra sexualitat de forma sana i responsable. Recorda també que la pastilla de l'endemà és un mètode d'emergència que no pot utilitzar-se com a mètode d'anticoncepció habitual.
Nosaltres des d'aquí no podem valorar que són aquests puntets vermells que tens a la boca, però si veus que no desapareixen, el millor que pots fer és consultar amb el metge perquè pugui valorar-ho.
Pel que fa a l'analítica, normalment a una analítica de control no se solen mirar les ITS si no és que es demana expressament. Per tant, no sabem si el teu metge va incloure-les a l'hora de fer la petició. No sabem quina edat tens, però en ser menor d'edat, si surt alguna cosa, els teus pares/mares/tutors hauran d'estar assabentats. De totes maneres, sempre pots parlar amb la teva mare i dir-li que t'agradaria entrar sola a la consulta, el que parleu tu i el metge és confidencial.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat