No hem sento bé amb el meu cos
Hola!
El meu problema és que no hem sento bé amb el meu cos, perquè sóc molt prim, normalment no hem poso a pensar amb el meu cos, pero aquest estiu hem miro al mirall i no m'agrada el meu especte, i com que estem en aquesta edat en que el físic és molt important i si vols tenir parella has d'estar bé físicament perqué si no, ningu es fixa. Perqué sento les noies com parlen dels nois de com canvien i jo per dins penso hauria de fer algo per guanyar pes i múscul.
Segurament sóc prim perqué hem costa provar el menjar. També podria ser la meva genètica.
Una solució per millorar el meu físic, sería anar al gimnàs, pero jo no m'hi veig (a més hem fa vergonya xD), ja hi vaig anar l'estiu l'any passat i no hem va agradar. I l'esport, no els hi diré en els meus pares que hem paguin, ja hem paguen altres coses, a més hem costa integrar-me en grups ja que sóc bastant tancat ( i els grups d'esport que hi han en el meu poble, de primeres impresions semblen els típics nois oberts i xulitus ), tampoc m'entusiasme molt fer esport. I anar a fer esport amb els amics, dubto que vulguin perqué normalment ja tenen plans.
Necessito algun consell, se que és molt complicat.
Moltes gràcies per la vostra feina!! :D
Sara Bujalance

Hola!
Gràcies per confiar en nosaltres.
Entenc la importància que li dones a l'aparença, especialment en l'adolescència, on l'aspecte físic sol ser una preocupació per a trobar parella. Tot i així, la clau per a sentir-se bé amb un mateix no és tenir el cos més fibrat i fort, sinó tenir una bona autoestima i acceptar-se a un mateix. A partir d'aquí, és clar que pots anar treballant el teu cos per tal que s'ajusti millor als teus gustos, però no hauria de ser l'element principal per tal de ser acceptat pels altres i així trobar una parella. Sonarà a tòpic però el que més atrau d'una persona és la personalitat i la seva bellesa interior. El físic és un plus.
Estar prim pot ser per molts factors diversos. Com tu dius pot ser que sigui perquè et costa provar el menjar, motiu pel qual segurament no ingereixes l'energia necessària pel teu consum calòric i aleshores t'aprimes. Així doncs hauries d'intentar augmentar les quantitats. També pot ser per genètica o per la pròpia adolescència, etapa en la qual el cos està creixent i es cremen moltes més calories. Per això és molt important menjar més quantitats (a poder ser de forma saludable i variada) progressivament, no de cop. D'aquesta manera aniràs acostumant el teu estómac i aquest acceptarà més aliments poc a poc.
Has d’entendre que cada persona és com és per la seva predisposició genètica i constitució. Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cos de l'amic, els comentaris de les amigues, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent. Molts cops pots estar comparant-te amb algú que al mateix temps aquest estigui comparant-se amb tu. Intenta deixar de fer-ho perquè només fa que et sentis malament amb tu i cada cop més insatisfet. A més, com t’he dit no té sentit perquè tots som diferents i és una sort, perquè si tots fóssim iguals no tindria cap gràcia.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Has d’intentar baixar la seva sintonia ja que fa que cada cop et sentis pitjor. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
A banda d'això, si a tu et ve de gust guanyar múscul per la teva decisió pròpia i no inculcada per altres, pots provar de convèncer algun amic per anar junts al gimnàs o fer peses. Serà una activitat diferent i segurament us ho passeu bé!
Espero que aquests consells et vagin bé i que t'hagin servit d'ajuda!
Sara Bujalance,
Psicòloga