🐷🐷🐷🐷🐷
1 Que es el himen i k pasa si es trenca, com puc saber si s’ha trencat
2- no em corro i no entenc pk, es normal que no em corri em pot pasar algo?
3- diuen k quan una tia esta caxonda els mugrons sels posa durs, aixo es sempre k estas caxonda? Com ho puc spnotar si estan durs?
Mariona Busto

Hola Sensenom07!
1. Que es el himen i k pasa si es trenca, com puc saber si s’ha trencat? L'himen és una membrana que fa de capa protectora i que es troba dins de la vagina, just passada l'entrada de la vagina, en el seu interior. La seva funció és cobrir i protegir la vagina. L'himen es pot "trencar" per diferents motius com, evidentment, la primera vegada que es mantenen relacions sexuals amb penetració vaginal però també pot ser que l'himen es "trenqui" en rebre un cop en la zona genial o a l'introduir un tampó, per exemple. Per tant, s'ha intentat fer creure en moltes cultures que l'himen era allò que simbolitzava la virginitat i realment no es podria assegurar amb certesa que sigui així. També es diu que quan es "trenca" l'himen surt sang, però si a una noia ja se li ha "trencat" l'himen abans de tenir relacions sexuals amb penetració, podria ser que durant la primera vegada no sagnés. Per tant, sagnar o no sagnar tampoc és símbol de virginitat. Mitjançant l'exploració vaginal es pot saber si el tens "trencat" o no. Fins i tot es pot arribar a veure agafant un mirall i a través de l'observació directa dels teus genitals. Tenir l'himen "trencat" o no, no és cap problema (sempre que no produeixi dolor), per tant no cal preocupar-s'hi!
2. no em corro i no entenc pk, es normal que no em corri em pot pasar algo? Quan parles de corre't, et refereixes a arribar a l'orgasme? No et pot passar res si no arribes a l'orgasme, pots estar tranquil·la. Segurament, amb el temps, i de mica en mica que vagis coneixent més el teu cos i la teva sexualitat, aniràs experimentant noves sensacions i podràs aconseguir arribar a l'orgasme. Recorda que el clítoris és la zona més sensible i dissenyada exclusivament per produir-nos plaer, però alhora és important que el nostre cap estigui connectat amb allò que estem fent, amb allò que ens excita i amb pensaments que potenciïn el nostre plaer.
3. diuen k quan una tia esta caxonda els mugrons sels posa durs, aixo es sempre k estas caxonda? Com ho puc spnotar si estan durs? Quan una noia està excitada el seu cos, els seus pits i els seus genitals especialment, experimenten certs canvis. Un d'aquests canvis és que els mugrons es posin durs, i això ho pots notar tocant-los. Fixa't que quan tens fred també es posen durs i no té res a veure amb l'excitació, oi?
Esperem haver respost a tots els teus dubtes! :)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança! Bon estiu!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat