Esport 😇
Tinc uns dubtes sobre lesport.
1- quants dies i hores a la setmana sha de fer esport
2- per estar ben en forma s’ha de menjar be i treballar tot el cos no?
3- com treballo tot el cos, busco exercicis de cadra, desquena i aixi en totes les parts i ale ja eseballades les part dle cos?
4- que es treballa corrent?
5- al cab i a la fi tots els esports ens fan correr pero i si nomes corro ja estic en forma?
6- si en 1h corrent i fent descansos perdo les mateixes calories que fent una rutina de 7min molt intensivament, com puc saber si perdo les mateixes calories?
7- com calculo la manera de quantes calories he perdut corrent
8- com perdo les mateixes calories corrent durant 30min a un pas lent i corrent intensivament durant nose quan d etemps perden les amteixes calories, com ho calculo
Sara Bujalance

Hola!
Efectivament, un estil de vida saludable engloba entre altres coses, portar una alimentació saludable i variada i fer activitat física de tot tipus, ja sigui corrent, caminant, pujant escales o anant en bici.
Per a fer-nos una idea, l'Organització Mundial de la Salut (OMS) recomana fer una mitja de 10.000 passos al dia per a estar en forma. Tot i així, és simplement una estimació per a tenir en compte que hem d'estar actius durant el dia i no caure en el sedentarisme.
Al córrer es treballen majoritàriament les cames, malucs (cadera) i glutis. És un exercici molt complet i dinàmic que ens ajudarà, certament, a estar en forma, però corrent no garantitzem que estiguem en forma.
Estar en forma es defineix com l'habilitat per a poder realitzar una activitat física a diari de manera vigorosa i atenta sense patir una excessiva fatiga. Així doncs, si el teu cos s'acostuma a córrer cada dia, estarà en forma per aquest tipus d'esport específic, però el dia que canvïis d'esport i facis un que treballi altres músculs, com la natació, el voleibol o el boxe (esports que treballen més el tronc superior del cos), el teu cos experimentarà fatiga i més cansament per estar menys acostumat a treballar aquests músculs. És per això que el més recomanable és anar variant i adaptar el teu cos als diferents exercicis físics per tal que tots els músculs estiguin entrenats.
Les calories consumides en fer una activitat física depenen de si ets dona o home, de l'alçada, el pes i l'edat, així com de la intensitat de l'exercici. Per a fer-nos una vaga idea, una dona jove pot consumir entre 200-300kcal en 30min de cinta estàtica. Però com ja the comentat, tot variarà segons les condicions físiques de la persona i la intensitat (més o menys velocitat).
De totes maneres, et recomano que no estiguis molt pendent de les calories consumides durant l'exercici, sinó que et centris més en fer activitat física per estar en forma i portar un estil de vida acti. Els dies que facis més esport has de saber que has de fer un àpat aproximadament una hora abans per a que el teu cos pugui agafar l'energia necessària per aguantar l'entrenament. El mateix a l'acabar l'entrenament. I sobretot és molt important mantenir-nos hidratats en tot moment, ja que al suar el cos està perdent líquds i necessita hidratar-se constantment!
Espero haver-te ajudat i gràcies per confiar amb nosaltres!
Sara Bujalance,
Psicòloga