REGuLAritat
Hola, us comento el meu cas!
Normalment he tingut una regla força regular (des de 2012 habitualment amb un cicle de durada de 28 dies).
Tot i així, excepcionalment, per trasbalsos o pels nervis dels estudis en algunes ocasions se m'ha allargat el cicle.
Des del mes de gener estic mantenint relacions sexuals regularment amb la meua parella. Durant el primer trimestre m'he mantingut absolutament regular. Amb tot, a partir del segon he patit allargaments en el cicle. Ara mateix porto un retard de ja més d'una setmana (no és el primer) i tot i que sí he notat el Síndrome Pre Menstrual, res de res. Apunto que l'any passat vaig passar gairebé tot el juliol a l'estranger i no em va vindre la regla, però en aquell moment no era sexualment activa, així que no hi havia cap risc.
En tota ocasió hem utilitzat protecció, ell ha ejaculat fora i sempre hem comprovat que el preservatiu estés en bones condicions, així doncs, no tinc perquè patir en el sentit de possible embaràs. Amb qui he comentat la casuística em diu que si s'han pres les mesures adients no hi ha problema però en ocasions així no puc evitar estar nerviosa.
Mantinc un bon seguiment de la meua vida reproductiva amb Clue... M'imagino que per conèixer la causa dels retards fóra bo anar al ginecòleg; s'intentarà... paral·lelament a això què m'aconselleu?
Moltíssimes gràcies x brindar aquest espai al jovent... no es troba arreu una ajuda com la vostra i és d'apreciar i agrair!
Cordialment, un article indefinit femení! ;)
Cristina Albó

Hola OriginAL,
Moltes gràcies per valorar positivament aquest espai! Ens agrada saber que trobeu útil la feina que fem :)
Ens dona la sensació que coneixes molt bé el teu cos i el teu cicle menstrual, enhorabona! Com bé dius, si vàreu utilitzar correctament el preservatiu i el vàreu comprovar, la possibilitat d'embaràs és gairebé inexistent. És important descartar que estiguis fent canvis bruscos d'alimentació, canvis molt dràstics de pes, etc... Estaria bé que consultessis amb el ginecòleg, però si el que et preocupa és si estàs embarassada, el que pots fer és fer-te una prova d'embaràs. Si és negatiu potser et relaxes i et ve la regla (dius que a vegades això t'afecta), i si és positiu... doncs, hauràs de prendre decisions.
Una abraçada enorme i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com