Vergonya
Sempre he sigut timid a parlar amb les noies i no se com treurem aquesta por i molt insegur per molt que ho intenti magradaria tindre el plaer de estar parlant igual que un amic sense vergonya i estar relexat parlat-hi que puc fer?
Mariona Busto

Hola Gui!
Has de tenir en compte que ser tímid pot ser una característica molt útil! Ens servei per observar l'entorn i veure quins comportaments són "acceptats" dins del grup i quins desentonen o poden ser mal interpretats. Et manté en una posició privilegiada moltes vegades, però entenem que en alguns moments aquesta característica et molesti o t'impedeixi fer allò que realment voldries.
Fixa't que no podem canviar d'un dia per l'altre la nostra manera de ser, ja que deixaríem de ser nosaltres! De totes maneres, per guanyar en confiança i seguretat en tu mateix, necessitem accions i anar comprovant que no passa res. Pots començar per petits experiments, és a dir, comença parlant amb algun amic amb qui tinguis més confiança, sense por, segurament et posaràs nerviós (és el que normalment et passa), però veuràs que si et mantens centrat en allò del que esteu parlant, et fixes en el que et diu, des d'una escolta activa, i no estàs tan pendent de si estàs nerviós o no, la cosa anirà millorant de mica en mica.
Sabem que costa, que no és fàcil, però veuràs que com més t'exposis a aquesta por, més petitona s'anirà fent!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat