Necessito ajuda
Escric això perquè fa un temps que tinc una gran sensació de malestar. Aquest malestar que tinc ve degut a diversos problemes que tinc:
· Sexualitat: Aquests és el meu gran drama XD. Per a mi és un drama perquè sincerament no sé què sóc, i és clar en aquesta societat has d'estar etiquetat perquè si no et miren malament i no encaixes. M'agraden alguns tios i també m'agraden algunes ties, i això em fa sentir com estrany perquè veig que no tinc lloc. Crec que cadascú ha de ser lliure de ser com és i la gent no s'hauria de riure o menysprear per ser com ets, però hi ha molta hipocresia i estereotips en aquesta societat, i això no fa més que crear dintre meu més dubtes sobre mi.
· Sexe: Porto sobre la gran càrrega de la virginitat XD, i aquesta càrrega es fa cada cop més pesada quan escolto als amics que diuen que ja l'han perdut. A mi no m'importa si l'han perdut o no, però sembla que a ells sí que els importa si jo l'he perdut o no, i em fan sentir com si fos un "rarito". A més a més, jo necessito que la meva primera vegada sigui amb algú que confí i que m'agradi, no vull fer-lo així per així, no el primer cop. És molt demanar?
· Amor: Com sé si m'he enamorat? Tinc 18 anys i crec que mai m'he enamorat de ningú, potser és que no he trobat a la persona adequada o potser és per la meva forma de ser ( sóc molt independent i m'agrada anar al meu aire).
· Il·lusions: No sé per què, però s'empri em faig il·lusions ( relacions amoroses, estudis...) i després quan veig que aquestes il·lusions no es compleixen em deprimeixo molt, com puc fer per no focalitzar-me tant quan no es compleixin aquestes il·lusions (moltes d'aquestes il·lusions són coses que no depenen de mi)?
· Aspecte físic: Fa relativament poc un noi doncs em va rebutjar, és a dir, em va dir que no era el seu tipus. Em vaig deprimir bastant i doncs em vaig començar a preocupar amb el meu físic. Sóc un noi prim ( peso 59 kg i mesuro 1,76) i no em veig guapo ni lleig, és a dir, em veig del "montón" (que no destaco), les meves amigues diuen que sóc guapo però que no em trec profit i em diuen que si amb 18 no em trec profit, dintre d'uns anys ja serà impossible. Així doncs, he deixat de menjar (ara menjo molt poc) i m'he obsessionat a fer exercí, no sé per què però és com que el meu cos no em deixa menjar i quan menjo em trobo malament (tinc ganes de vomitar). També tinc un problema amb el pèl ( tinc bastant) i no em dóna la gana de depilar-me, perquè a mi em dóna igual si les altres persones es depilen o no i a les altres persones també els hauria de donar igual, no sé quina importància té el fet de tenir pèl o no tenir-ne.
· Aspecte psicològic: Crec que en aquests últims anys m'he tornat molt fred, és a dir, crec que m'he tornat molt "borde". Crec que això es deu al fet que vaig patir "bulling", i que m'he creat com una "closca" perquè no em puguin fer mal, però m'agradaria ser més obert i social, perquè crec que el ser "fred" m'ha causat molts problemes entre jo i els meus amics i familia. Puc realment canviar la meva forma de ser?
· Pares: El problema que tinc amb els meus pares és que sempre estan molt sobre meu, és a dir, si faig una cosa com quedar amb els amics l'he de dir amb qui vaig, a on vaig i que faré, ja sé que sembla una ximpleria, però és que sembla un interrogatori com en les pel·lícules, ja sé que ho fan pel meu bé, però vull que em deixin més lliberta ja tinc 18 anys i em tracten com un nen petit. Tampoc els fa molta gràcia que surti amb els meus amics, perquè creuen que no són bones companyies.
Sé que la consulta és molt llarga però ho he fet tot en una consulta perquè feia molt de temps que la volia fer però no m'atrevia. Espero que aquesta consulta també serveixi per algú més que tingui els mateixos problemes o similars ;)
Moltes gràcies i una forta abraçada
Estrella Dorca

Hola!
Benvingut al consultori, intentaré respondre't tema per tema ;)
• sexualitat - Aquesta és la reivindicació de moltes persones bisexuals i pansexuals. (aquesta és l'etiqueta que es posen les persones que no seleccionen als altres segons el seu gènere i senten atracció sexual i romàntica cap a persones amb diferents gèneres). No és un problema i no en facis un problema. No dubtis sobre qui ets tu per les etiquetes de la societat, d'acord?
• sexe - expliques molt bé la "cursa de la virginitat". Primer de tot caldria qüestionar el concepte de virginitat. Què és la virginitat? Tenir relacions sexuals? Relacions sexuals amb penetració? amb penetració vaginal? o penetració anal també? i si no hi ha penetració segueixes sent verge? Les dones lesbianes que no han tingut cap tipus de relació sexual amb un home, són verges tota la vida malgrat tinguin relacions sexuals amb les seves parelles? Com veus, això ja crea força controvèrsia. Per altra banda, crec que el més important és el que dius: fer-ho amb algú de confiança. I aquesta és la clau per una bona relació sexual! Que et sentis còmode amb aquella persona i totalment lliure de dir i fer el que sentis en cada moment. Per tant, encara que et diguin "rarito", segueix així, és una decisió encertada!
• Amor - És totalment possible que no t'hagis enamorat mai encara! Ens posen al cap que durant l'adolescència ja ens hem d'enamorar i no sempre és així! De fet, pocs "amors adolescents" evolucionen suficientment per convertir-se en amors adults. Així que no pateixis! Centra't en conèixer gent i comprovar amb quins valors, estil de vida i pensaments et sents més còmode ;)
• Il·lusions - És molt bonic il·lusionar-se per les coses i cal un aprenentatge per aprendre a superar les desil·lusions. Quan alguna il·lusió es trenqui, tens tot el dret del món a dedicar un parell de dies a pair la situació. Després ja tindràs temps de revalorar-ho i buscar quines alternatives tens. No passa res per reservar uns dies a refer-te emocionalment, d'acord?
• Aspecte físic - OBLIDA-HO!!! Si vols fer dieta, fes-ho a través d'un professional, però MAI deixis de menjar per una opinió externa! Estic convençuda que ets atractiu per moltes persones! Ah! i això que t'han dit les teves amigues... oblida-ho també! Pots treure't partit a qualsevol edat! L'important és que tu et sentis còmode amb el teu cos i la teva manera de moure't. I amb el pèl... doncs el que tu dius: no has de canviar res per l'opinió dels demés!
• Aspecte psicològic - Crec que t'estàs protegint d'alguns comentaris o d'algunes persones per por a sentir-te ferit. Aquesta fredor pot ser un sistema de defensa per evitar involucrar-te de seguida amb algunes persones i que aquestes et fallin. Si ho necessites, fes un petit exercici de valorar qui tens al teu costat i selecciona aquelles persones que et coneixen millor. Amb elles també ets fred?
• Pares - És natural que vulguin saber amb qui vas i on vas. Pensa que és la seva manera de sentir que t'estan cuidant i protegint. Una bona tècnica seria avançar-te a les seves preguntes. Sigues tu qui abans de marxar ja els expliquis amb qui aniràs, on anireu i tots els plans que teniu. Veuràs com mica en mica confiaran més en tu i reduiran els interrogatoris ;)
Espero haver-te ajudat una mica!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico