Conèixer gent i fer amics
Bon dia!!! Abans que tot m'agradaria donar les gràcies per la vostra feina i tenir l'opció de poder resoldre aquests problemes i dubtes tan importants i íntims.
Bueno, durant la primària vaig tenir forces amics, pero el problema va començar quan vaig anar a fer ESO, 2 dels meus millors amics van anar a viure a una altre ciutat, 2 altres més van anar a un altre insti i tots els que quedaven, van anar a altres classes. Obiament vaig fer nous amics, por tots els altres els vaig anar perdent, i a més, si l'hi sumem que els meus pares no em van deixar tenir mòvils fins a 4rt d'ESO, fins a aquella etapa no vaig quedar amb ningú (també cal dir que durant primer i segon d'eso vaig patir bulling per uns pocs nens d'altres classes, i vulguis o no, això va afectar a la meva seguretat en mi mateix). Ara estic fen batxillerat i no tinc ningú amb qui quedar per fer activitats als caps de setmana, o per sortir de festa, o per fer coses durant l'estiu.
També cal tenir en compte que els meus pares mai m'han apuntat a cap activitat extraescolar, ni cap esport, ni guarderia quan era petit, ni casals d'estiu, ni classes de reforç, i en tota la meva vida practicament només he sociaitzat per anar a l'insti.
Estic desesperat i tinc una gran ansietat només de pensar que em pugui quedar en aquest estat gaire temps, necesito ajuda per crear nous amics i fer tot un cercle d'amistats de nou, i no em serveix els tipics consells del tipus "accepta sempre a les festes que t'invitin", o "intreset pels amics dels amics", etc... ja que parteixo d'un estat en que no tinc practicament cap amic. M'agradaria molt saver llocs o situacions en les que pugui conèixer gent amb la qual pugui quedar i passar-m'ho bé en un futur.
M'agradaria molt que em responguessis, merci.
Estrella Dorca

Hola anònim,
El que expliques és més habitual del que creus. Els amics de sempre es distancien (per motius externs) i costa molt tornar a fer una colla d'amics. Em demanes que partim de la base que no et relaciones amb ningú, per tant:
• Tens algun familiar més gran amb qui puguis anar de festa?
• Quins interessos tens? Hi ha alguna activitat o curs per apuntar-te i perfeccionar-ho? Com la fotografia, l'escalada, l'atletisme, l'escoltisme... o fins i tot en l'organització de les FDT
• Augmenta les àrees de socialització i apunta't a provar coses noves
Cal fer un petit esforç els primers dies, per presentar-te a les persones, acostar-t'hi i parlar-hi. Mica en mica et resultarà més fàcil i et sentiràs més còmode parlant amb desconeguts ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico