Problemes amb el menjar
Fa unes setmanes que no puc menjar quasi res, perquè no m’entra. Jo intento menjar, però és com si el meu estòmac estigués tancat. Un dia, la meva mare i una amiga seva (són infermeres) van parlar sobre “la solitària” a un menjar, i vaig pensar que potser tenia això, però no n’estic segura. A més, últimament he tingut molts problemes amb el meu nòvio i he estat atabalada per les meves notes, i he pensat que potser és només això. No sé del tot bé què em passa, podríeu ajudar-me? Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Primer de tot vull donar-te les gràcies per escriure i explicar-nos el que t’està passant.
La veritat és que dubto molt que tinguis la solitària però tot i així jo et recomanaria anar al metge per que esbrinin que està provocant la pèrdua de pes.
Jo penso que la pèrdua de gana està més relacionada amb com t’estàs sentint i l’ansietat amb el tema de les notes.
És important que tot i que notis menys sensació de gana mengis el que el teu cos necessita, ja que sinó pots arribar a tenir un problema més greu. Per això t’aniria bé anar a un nutricionista i que et doni unes pautes adequades.
Per altre banda, és important que parlis del que t’està passant amb la teva família o amics i que expressis les teves emocions. No és dolent dir el que sentim, el que no ens ajuda és guardar-ho tot dins nostre.
Si sents que això no és suficient et pot anar bé demanar ajuda a un psicòleg. Si vols podries venir un dia a l’Associació (www.acab.org) a parlar amb nosaltres i intentarem buscar la millor manera d’ajudar-te.
Crec que t'aniria molt bé poder rebre l'ajuda per poder parlar de tot el que et passa i sobretot se’t'ajudi a gestionar les teves emocions fora del menjar.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga