Em costa superar el meu primer amor.
Hola, és la primera vegada que us escric. Perquè crec que necessito ajuda. I moltes gràcies pel que feu per nosaltres els adolescents.
Intentaré resumir-ho i no entrar en gaires detalls, per no allargar-ho.
El cas és que al setembre del any passat, vaig conèixer a una noia per un grup d'anime de WhatsApp, vam parlar i ens vam agradar mútuament. Amb ajuda d'una amiga en comú dins d'aquest. jo tenia 18 i ella 14. Vam començar a sortir i bueno, érem molt feliços i de mica en mica ens vam enamorar i tal, jo crec que jo més que ella. Bueno vem tenir problemes i els anàvem solventant i tal, tot bé, ella viu lluny de mi, a Girona (jo a Barcelona). I durant e temps que vam sortir, la vaig anar a veure 3 cops a Gir, tot bé quan estavem junts físicament, parlàvem quasi totes les nits i fèiem Skype, vale. A finals d'any (2017) la cosa va canviar molt, ella em va demanar temps per pensar i tal. I crec que per això em va deixar, no vaig sapigue gestionar la nova situació, pensava que em deixaria, (el meu major temor). I al final a principis d'aqwuest any, em va deixar definitivament.
I sem va caure el mon a sobre, no parava de plorar, tot eren plors, durant 2 o 3 mesos després que em deixes. I ara estic veient que no me la trec del cap, preguntan-me que vaig fer malament, mig torturar-me I no sé que fer, com pus gestionar això i com la puc treu-re del cap, sento que el tall de relació ha estat un trauma molt gran per mi, i no sé com acabar amb això, algun consell que em podeu donar, soc nou amb això de les relacions, que faig malament? Pot ser que necessiti ajuda professional? Quan tardaré en superar això i aquesta experiencia. Molta gent em diu que la oblidi, però sincerament em fa por oblidar-la del tot, perquè per mi com a persona se'm faria difícil ignorar aquesta part de la meva vida, plena de felicitat. No me'n rollo més i espero que em contesteu.
Moltíssimes gràcies per tot
Estrella Dorca

Hola,
Com estàs? Primer de tot dir-te que les ruptures són molt doloroses i a vegades necessitem molt temps per poder-les curar. No tinguis pressa.
Crec que el més important és que assumeixis que aquesta noia ja no vol estar amb una relació amb tu. No sé quins motius et va donar ni si en té més. A vegades les relacions s'acaben sense que hi hagi una explicació clara dels motius.
Intenta centrar-te en tu, en fer allò que t'agrada i et ve de gust. Intenta escriure una carta de comiat agraint-li les coses boniques que heu viscut i deixa-la anar.
Si d'aquí unes setmanes segueixes igual, potser pots demanar ajuda professional per acompanyar-te en aquest procés.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico