Enamorada de la meva professora
Bona tarda!
Volia fer-vos una consulta sobre una cosa que em té preocupada des de principis d’any. La cosa és que no sé què em passa... intentaré explicar-me el millor possible. A mi MAI m’han agradat les matemàtiques. De fet, sempre les he suspès o treia 5 justos. Quan vaig començar aquest any, notava com m’encantava anar a les classes de mates. Tothom les odia però jo hi vaig contentíssima (cosa que és estrany en mi perquè repeteix que mai m’han agradat). La professora es nota que em té en consideració, es a dir, noto que SEMPRE quan fa la classe em mira a mi fixament, com si jo fos la única persona a la classe. Tota la classe ho nota i sempre em diuen que em té moltíssima “pilota”. La cosa està en que això va a més cada dia. Cada dia em fa una cosa diferent, un gest fora de lo “normal”, fa que surti a la pissarra i m’observa de dalt a baix, el cul... tot. (Repeteixo que això no només ho noto jo, sinó que m’ho diu tothom). Si falto algún dia a classe, es preocupa “en excés” per mi... no sé. Amb la resta de la gent de classe no és així. T’escric això perquè he intentat averiguar perquè sempre vaig tan contenta a les seves classes i perquè sempre participo tant i m’esforço a fer tots els deures bé i tot. He reflexionat i he arribat a la conclusió de que sento algo per ella. Tot això que t’he explicat és des de principi de curs i ara que estic a finals me n’adono que estic realment enamorada. He llegit molt sobre això perquè estic preocupada (m’agraden els nois, pero m’he enamorat d’una dona!) crec que ella també està enamorada de mi de veritat. És una dona molt professional i a sobre quan parla amb mi es posa molt nerviosa. Ara només t’he dit un parell de coses perquè et facis una idea i per no enrotllar-me molt, però es un tema molt complicat amb moltes coses més “fortes” que confirmen que si que està enamorada de mi (i jo d’ella...). Ningú sap el que sento per ella i es la primera vegada que confio en algú perquè em pugui ajudar. Què haig de fer? M’estic obsessionant massa amb ella i amb tots els “senyals” que em fa. Ajudeu-me si us plau.
Cristina Albó

Hola Marta,
Moltíssimes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos una cosa tan íntima que no havies explicat a ningú. Gràcies de veritat!
Com bé dius, és complicat i intens alhora! És molt habitual que l'alumnat s'enamori del professorat, són persones adultes de referència que sovint admirem i amb qui establim un vincle i una relació de confiança.
Ara bé,que d'aquí passi a establir-se una relació romàntica entre alumne/a i professor/a hi ha un pas. I aquest pas, és delicat, complicat i pot tenir conseqüències negatives per ambdues parts.
La professora en aquest cas, podria perdre la seva feina. Per part teva podria haver-hi conseqüències a nivell de relació desigual. Ella és la docent, tu l'alumna, ja es parteix des d'una desigualtat de rols on una de les dues està en una posició inferior i l'altre superior, a part de pels rols, per la diferència d'edat entre tu i la teva professora.
Per tant, et diríem que vagis amb molt de compte, la teva professora no hauria d'intentar res amb tu que no sigui transmetre't coneixement acadèmic. I si ho intenta, estareu traspassat una línia que pot arribar a ser molt perillosa.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com