vull arreglar aixó ara mateix
Tinc 15 añs i desde ven petit sempre e tingut problemes amb coses del tipus alcohol, tabac, coses aixi. Pero no perque jo en consumeixi, sino perque prenc per imbécils i escoria a qui els consumeix, i aixó a la llarga porta problemes, perque resulta que a l'institut la minoria som els que no em tocat aquestes coses. Aniré al gra, tinc una parella, desde fa ja un temps i ens estimem molt, pero hi ha un problema, i es que ella s'ho passa bé anant de festa, cosa que entenc, pero també ha volgut provar l'alcohol, i amb això jo no puc, es l'unica cosa sobre la que discutim, ella diu que es controla i jo la crec, pero la sola idea d'ella bebent en llocs de ves a saber tu, em provoca esgarrifançes.
Ella es controla molt, a diferencia de la majoria, cosa que agraeixo, i no surt casi mai (ha anat una sola vegada en tota la seva vida) pero encara que es controli i que només vulgui provar-ho i passar-s'ho bé, m'altera d'una manera que no es normal. Ella diu que ho fa perque s'ho passa bé, i que no es dolent si et controles tant com ho fa ella, i jo li surto dient que si es controlés de veritat, ni tant sols sortiria sent menor d'edat, pero sempre ens acabem alterant y deixant de parlar y no anem a ningun lloc així. Vull cambiar i deixar de veure aquests temes d'aquesta manera, pero no puc fer-ho sol, e parlat amb gent que els hi agrada anar molt de festa i no son tant, "responsables" per saber perque ho fan, pero simplement no tenen arguments, diuen que ho fan perque s'ho passen bé. Ajuda
Estrella Dorca

Hola Ferran,
Potser l'únic que has d'acceptar és que aquests són els teus valors i que per tu són importants. Cadascú té els seus propis límits en diferents temes i això és fantàstic. Possiblement hauràs de redefinir la teva parella i decidir si:
• acceptes el seu estil de vida (tu no ets ningú per canviar-lo)
• no cedeixes en els teus valors i talles la relació.
La decisió és teva perquè tu no pots obligar als altres a fer res. El consum d'alcohol no és permès a menors (sobretot per un tema de salut mental i desenvolupament), però tu no pots prohibir-ho a la teva parella. Perquè si arribes a aquest punt de cohesió de la llibertat, potser l'hauràs de deixar.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico