Es normal que aquesta situació? O sóc un cas especial?
Tinc 16 anys casi 17 i mai he tingut novia ni he donat un petó a una noia, i per això amics i familia em pregunten si soc gai (que no ho soc) i aixo fa que la meva autoestima baixi encara més, a més a més la meva millor experiencia sexual es estar al costat d'uns amics mentre es liaven, cosa que em sembla molt trist, i el que fa que la meva autoestima baixi encara més és que mai cap noia s'ha interesat el més mínim per mi i encanvi els meus amics tenen cada dos per tres gent al darrera interesada en ells, se que sóc molt jove per pensar que morire sol pero despres de llegir tants posts on tothom intentar donar anims no crec que ningú digui la veritat i en definitiva em deprimeixo cada cop més, i això no ho explico a ningú perque no vull que em diguin que l'amor arriba ni res d'aixo, crec que es mentira prefereixo que me diguin la veritat i ja, trobo que la meva situació es bastant trista i no se com animar-me perque a sobre no paro de veure parelles felices i nomes puc pensar que aixo m'ho perdre en la vida
Estrella Dorca

Hola Pnda,
Saps aquella sensació que quan et trenques una cama només veus persones amb la cama enguixada?
Doncs tinc la mateixa sensació amb tu: com que el tema de la parella et preocupa, el teus ulls només detecten "parelles" i això et fa sentir pitjor perquè creus que és el que et mereixes.
Pel que expliques diria que potser ets una mica tímid i a vegades això implica que has de conèixer la persona de manera més intensa. És a dir, que les persones tímides no tiren la canya de seguida! ni tampoc accepten ràpidament la canya dels altres, per tant, el seu estil de flirteig és amb el tu a tu i durant un temps una mica llarg per generar confiança, abandonar la timidesa i deixar sortir l'esponteneïtat.
Per què no intentes centrar aquest curs en conèixer gent? Intenta quedar amb altres grups o colles, apunta't a alguna activitat aliena als estudis (escoltisme, fotografia, castellers...). Potser així trobaràs un espai on realitzar-te i sentir-te millor amb tu mateix. Llavors serà més fàcil i còmode parlar amb altres persones, ja veuràs ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico