Horrible
Bon dia!!
Tinc un problema i encara que sembli una cosa petita m'ho fa passar molt malament el dia a dia.
El problema és que suo moltissim, és a dir, són les 8 que és quan començo l'insti i ja és que tinc la taca marcada al jersei, i això em fa fer mala olor i haver-me de posar la jaqueta encara que faci calor...
També he de dir que per culpa d'això no vaig vestida com realment m'agradaria i no acabo de ser més sociable i atrevida al fer coses del què sóc perquè a la mínima ja tinc por de que suo massa...
No sé si m'he explicat bé però és que és super incomode ja que només estic pendent d'això...
Què podria fer per aturar aquest problema que el tinc diàriament?
Moltissimes gràcies
Alba Garcia

Hola!!!
Com dius, no és cap cosa petita si et fa patir cada dia!! Entenc que deu ser molt desagradable per tu.
Hi ha moltes coses que poden estar relacionades amb l'augment de la suor: Estar nerviosa, tenir ansietat (el cos està activat durant tota l'estona i ens porta a suar en situacions que no esperem), beure massa aigua, i patir algun problema de salut.
Per saber si has de demanar ajuda, o comentar-ho al metge, intenta fer-te aquestes preguntes:
Sempre estic suant? En quines situacions suo? Quan estic tranquil·la a casa també suo?
En quins moments del dia suo? Només durant el dia, o també durant la nit?
Suo encara que no faci calor? Suo fins i tot quan hi ha fresca?
Suo tot el cos, o només son algunes parts? Quines parts? Aixelles i mans? O tot el cos?
Si creus que amb aquestes preguntes, la teva sudoració és excessiva, et recomanem que ho comentis al metge o metgessa de capçalera perquè pugui estudiar si realment hi ha un problema a la teva pell.
Si creus que és alguna cosa més lligada a nervis, situacions incòmodes, moments concrets,... potser pot ser un símptoma d'ansietat, i això el més recomanable es que ho poguessis tractar amb un psicòleg o una psicòloga. Reduint o tolerant més l'estrès o aquestes emocions, s'hauria de reduir la sudoració.
Mentre estant, et recomanem que perquè puguis estar més còmode, portis algunes tovalloletes refrescants per poder-te refrescar la zona on suís més durant el dia, i així potser no et sentiràs tan incòmode. De tant en tant vas al lavabo i et refresques una mica, potser t'alleugerirà.
Espero haver-te ajudat!
Un petonet!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org/
">www.acab.org
nom1910
Moltíssimes gràcies pel consell!!
Responent les preguntes per saber si la meva suor és excessiva, he vist que no ho era, ja que només suo a l'institut o en llocs on estic nerviosa, a casa, a la nit o en moments de no tanta calor no suo. Si que he de dir que sóc una persona que per qualsevol cosa ja estic nerviosa.
Intentaré anar a algun psicòleg perquè m'ajudi a controlar aquests nervis.
Gràcies!!
Alba Garcia
Hola!
Me'n alegro molt que et pogués ajudar!!!!
Està molt bé que hagis pogut identificar quines situacions et posen nerviosa, i que vegis que això fa que el teu cos s'activi, com per exemple amb la suor.
El segon pas es treballar l'origen d'aquest nerviosisme i que puguis arribar a sentir-te a gust en les situacions que m'has descrit.
Ja saps on estem per qualsevol altre dubte que tinguis o qualsevol cosa que necessitis ;)
Un petonet!
Alba Garcia
Psicòloga