Ns com donar el pas i més
Hola
Ja vaig enviar una altra consulta, però no vaig tindre cap resposta..... però jo ho torno a intentar!
Bueno doncs el meu "problema", es q fa com tres mesos q vaig admetre q era bisexual, i s'ho vaig dir a les meves amigues i a la meva germana (tinc molt bona relacio amb ella). També els hi vaig explicar q estava bojament enamorada (no exagero gens) d'una noia del poble q pffff, simplement m'encanta. Ella és més gran q jo, és perfecta...
Ella com bona amiga meva sap q sóc bisexual, però no sap q estic enamorada d'ella(es pensa q ho estic d'una altra persona). Vale aquest no es el problema, és q ns com dir-li tot als meus pares. Tinc molt bona relacio amb ells però costa.... També volia comentar q vaig patir ansietat per tot aquest tema i no la se controlar, les meves amigues m'han dot q vagi al psicoleg del centre però no puc dir-ho i ns perq, és molt difícil i la veritat, no ho hauria de ser, faig com si ser bisexual fos un problema, però es la meva orientacio sexual!!!
Bueno resumint, m'agradaria q em donesis algún consell per poder dir-ho.
Siusplau contesteu-me és massa important per a mi💕
Feu un treball meravellos ajudeu molt!
Estrella Dorca

Hola bonica,
Que estrany que sigui tan complicat poder dir a les persones del teu entorn la teva orientació, no trobes?
En el cas dels teus pares, crec que pots demanar ajuda a la teva germana per poder-ne parlar amb ells. No es tracta de fer una gran xerrada d'una hora, sinó simplement de buscar una estona, per exemple quan facin el cafè o quan estiguin mirant la TV (sense mirar cap programa en concret) i dir-los que vols explicar una cosa important per tu, que et porta molt patiment i esperes que ells et donin suport. Veuràs com t'escoltaran atentament. Espereu uns dies i aneu resolent els dubtes que us vagin sorgint... ;)
Per altra banda, pel que fa a la psicòloga de l'institut, has de saber que dins el codi deontològic tenim la confidencialitat, és a dir, l'obligació de guardar el secret dels nostres pacients/usuaris/clients si no hi ha en perill la vida d'una persona. Per tant, pots estar tranquil·la i explicar com et sents, perquè segurament t'ajudarà amb la teva ansietat.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico