URGENT
Bones, des de fa temps que no tinc ganes de res i no estic motivada amb els estudis. Em costa bastant començar a estudiar i segurament que he d'anar a juny. Vull seguir fent batxillerat per arribar a tenir alguna carrera o el que sigui perquè més o menys tenia alguna idea de què fer però esque últimament tinc moltes coses al cap personals i el que faig és esquivar-les i fer altres coses i no em centro amb els estudis.
Ja no ser que fer per centrar-me i alguna vegada he pensat en no seguir visquent perquè entre temes personals i d'estudi tinc por que no arribi a ser res en la vida i sigui un estorb per els amics i familiars.
Necessito algún consell siusplau, gràcies.
Estrella Dorca

Hola Anònima,
Tinc la sensació que t'has atabalat i se t'han agrupat totes les preocupacions fent que ho vegis tot com un túnel negre. Estaria bé intentar separar les coses:
• temes personals - tens algú amb qui parlar-ho? Tens algú dins la família amb qui puguis desfogar-te. A vegades ajuda parlar-ne amb altres persones de confiança.
• tema estudis - no fiquis com a objectiu anar a la universitat, posa l'objectiu amb l'aprenentatge i les assignatures. Ja aniràs veient com defineixes la teva situació laboral. Ah! i no hi ha res per sempre! pots canviar la teva professió i no passa res!
• "ser algú a la vida" no és més que buscar l'aprovació d'un mateix. Crec que estàs sent molt exigent amb tu mateixa i potser necessites relaxar-te una mica i posar-te fites i objectius a curt termini per veure que estàs avançant.
Espero haver-te ajudat,
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico