El meu cap em diu que m’he d’aprimar?
Bé, porto bastants dies que no menjo casi, potser nomes dino i si ho faig es poc. He de dir que sóc una noia que es podria dir que estic prima, pero tinc molts complexes amb el meu cos. Fa 4 anys vaig tenir uns problemes amb el meu pare ja que jo em sentia sola i aixo inconscientment va fer que deixes de menjar pero no per cap raó en concret, simplement el meu cap em deia que no tenia gana. Em vaig aprimar molt, pero a l’escola em van ajudar i les coses van anar millor. Ara fera com un mes que no estava be amb el meu pare i vaig deixar d’anar a casa seva i em vaig quedar a la de me mare, l’altre dia despres d’un mes vam parlar i vam anar a dinar junts i vam parlar les coses. I ara es podria dir que estic be amb ell. Però el problema es aquest, que no menjo, no perquè em veigui gorda ni res, no ho sé, no tinc gana, i si a estones en tinc m’imagino menjant algo i esque no puc. Es una sensació molt rara. M’he aprimat bastant i m’ho veig, i no hem desagrada per mi millor ja que aixins m’aprimo. Per això tinc el dubte de, perquè em passa això? sóc la tipica persona que menja molt i l’hi encanta menjar, i nose si es per els problemes que he tingut amb el meu pare i s’esta repetin, o perquè el meu cap em diu que no menji perquè aixins m’aprimo, que no ho crec ja que a mi me’s ven igual això, però a la vegada no.
He de dir que hi han hagut èpoques durant aquests 4 anys que m’he obsesionat amb el meu cos i moltes vegades he deixat de menjar fins i tot he intentat possar-me els dits per vomitar, pero al cap de dos dies hi tornava perquè adoro menjar.
Ara em donava igual, tinc nòvio i a ell li encanta com sóc, pot ser també que perquè jo no em senti segura amb el meu cos i a la hora d’estar amb ell em coiveixi i em passi això? No ho sé, estic espantada perquè no vui que em passi res ni preocupar als que m’estimen, però a la vegada estic orgullosa perquè de gana no en passo i no es dur per mi i m’aprimo. No sé si m’he expresat bé però siusplau necessito que m’orienteu amb el que em pot estar passant. He donat tota la informació que he pogut.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Primer de tot vull donar-te les gràcies per escriure i explicar tant bé el que t'està passant. Això ens ajuda molt a poder entendre-ho millor i a poder donar-te una resposta més encertada.
Bé, ens expliques que ja fa temps vas tenir problemes relacionats amb el menjar. Pel que dius vas patir un trastorn alimentari i a l'escola et van ajudar, no em queda del tot clar si després vas fer algun tractament o no.
Sovint hi ha gent que pensa que els trastorns alimentaris només son un problema relacionat amb el menjar, però en realitat son força complexos. Per explicar-ho de manera senzilla podríem dir que en el fons, el que hi ha darrera del trastorn alimentari és el patiment emocional de la persona que el pateix. Normalment la persona està passant per alguna situació que li està generant molt malestar i de sobte, quasi sense donar-se compte, comença a canviar les seves conductes amb el menjar.
Seria força semblant al que expliques que t'està passant ara. Pel que he entès ho estaves passant força malament per els problemes amb el teu pare i ha estat aleshores que has començat a tenir menys gana, a menjar menys i a perdre pes.
Penso que seria molt important que parlis amb la teva mare i el teu pare i els expliquis que t'està passant. Crec que t'aniria molt bé poder rebre l'ajuda d'un psicòleg per poder parlar de tot el que et passa i sobretot perquè t'ajudi a gestionar les teves emocions fora del menjar.
Si necessites més informació pots consultar la pàgina web d'ACAB www.acab.org o venir un dia a veure'ns i en parlem amb més calma. Però penso que t'aniria molt bé el que t'estic comentant abans de que la dinàmica amb el menjar vagi a més.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga