Físic
Hola, tinc un problema amb el meu aspecte físic i es que no m agrado a mi mateixa, a part portu ulleres i em vull operar pro ja es un altre tema aixo.
Tinc molts complexes físicament i entreno tots els dires de la semana pero tot hi aixó no estic prima, tothom em diu q si q estic bé però mir ho a les altres noies de la classe i jo semblo gairabé dos d elles, tot hi fer esport cada dia ( és intens ) i no se que més fer ja per aprimarme osigui faig 1,60 aproximadament i peso 59 m agrdaria pesar 48 pro no se com més fer ho ia. Ajuda...
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
La veritat és que entenc la teva preocupació però si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes és l’adequat i dintre del normopes. Això significa que no n’has de perdre i que possiblement el problema estigui més relacionat amb la teva autoestima i imatge corporal. A vegades, quan no ens sentim bé amb nosaltres mateixos.
El primer del que has parlat és de que no et sents bé amb el teu cos, és a dir que estàs insatisfeta i que et ronda pel cap la idea de que has de canviar. Has d’entendre que cada persona és com és per la seva predisposició genètica i constitució. Canviar no és tant senzill com diuen les revistes i els anuncis de la televisió de manera que crec sincerament que l’objectiu és acceptar-te tal com ets, tot i que ser que això sembla molt fàcil de dir i que no ho és quan no t’agrades.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent. Molts cops pots estar comparant-te amb algú que al mateix temps aquest estigui comaprant-se amb tu. Intenta deixar de fer-ho perquè només fa que et sentis malament amb tu i cada cop més insatisfeta. A més, com t’he dit no té sentit perquè tots som diferents i és una sort, perquè si tots fóssim iguals no tindria cap gràcia.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Has d’intentar baixar la seva sintonia ja que fa que cada cop et sentis pitjor. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima.
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa!
Et recomano també que miris aquest video. Parla sobre com ens veiem nosaltres i com ens veuen els altres. Espero que t'agradi i sobretot que et serveixi.
XED5nSPsM
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga