Com sóc? Què em passa?
Últimament em sento buida.
Porto un any vivint sola, estic estudiant fora de casa, així que no tinc la meva família gaire prop entre semana. Per una part, m'ha ajudat a créixer, a saber què puc fer i que no per mi mateixa, a intentar-me descobrir una mica més. Però últimament, aquest intentar-me descobrir em costa, em confon, em té perduda. Tan perduda que em fa sentir buida fent el que més m'apassiona (allò que estic estudiant). Aquest confondre em fa tenir problemes d'autoestima, de sentir-me insegura amb el que faig, de no creure suficient amb mi i això repercuteix a els meus estudis, no deixa que surti tot el que puc donar.
No sé què fer. Segur que tothom deu tenir etapes de descobrir-se, però m',està costant molt.
Estrella Dorca

Hola atotsenssolpassar,
Tinc la sensació que aquesta buidor té a veure amb l'enyorança. Segurament el fet d'anar a viure sola t'ha fet sentir més autònoma i més independent, però això també ha suposat una pèrdua del contacte diari amb les persones amb qui comparties la teva intimitat.
Coneixes el fenomen del "niu buit"? És la sensació de buidor que moltes famílies senten quan els fills i les filles marxen de casa definitivament.
Crec que tu també estàs passant per una petita etapa de "niu buit", on tu sola t'has de construir el niu. Deixa't sentir aquesta emoció, escriu-la, dibuixa-la o balla-la. Plora en alguns casos si ho necessites (va molt bé per descarregar!) i aprofita les estones que tornes amb la teva família per dir-los com els estimes i que a vegades els enyores, serà un moment molt íntim, ja veuràs.
Per altra banda, intenta no centrar tota la teva diversió en els estudis. Evidentment, estem a finals de curs i és un moment on els estudis passen a ser prioritaris, però no t'oblidis de fer activitats amb els teus companys o fins i tot apuntar-te a cursos nous per conèixer gent! Es tracta que trobis altres fonts de satisfacció i benestar, però sense atabalar-te, eh? Escoltant el teu cos i fent el que et demana ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico