Puc idealitzar a algú? - Perquè em comparo amb la gent?
Hola,
Desde fa uns mesos que no se exactament perquè he idealitzat a un company de classe. Amb idealitzar-lo em refereixo a que voldria ser com ell perquè penso que la seva vida és perfecta, tot i saber que no ho és.
Això em ralla molt perquè tinc enveja d'ell, sempre que el tinc al cantó no puc treure la mirada d'ell per a veure que fa i com agrada a la gent. També l'intento imitar per a ser com ell. Moltes vegades també quan penso algo, o vaig a dir la meva opinió ho baso en el que crec que pensaria ell.
Crec que ultimament estic una mica baix d'autoestima, però això és normal? Perquè la gran part d'enveja ve per la forma en la que se relaciona amb la gent, però sobretot amb les noies, i no de que lliga molt sinò de que té moltes amigues de confiança.
I no és amor ni cap sentiment així el que sento cap a ell, perquè soc bi i se el que sento per un tio.
Per últim, també m'acostumo a comparar molt amb la gent i sempre m'acabo sentint malalment.
Dit això, que sabrieu dir-me que em pot passar? Si és així, em podrieu donar algun consell per sortir d'aquesta situació si us plau?
Merci
Estrella Dorca

Hola!
Tu mateix ho dius: l'has idealitzat i creus que la seva manera de relacionar-se amb els altres és perfecte!
Sovint ens inspirem en altres persones per crear i orientar la nostra pròpia identitat, i això és molt bo! el problema és quan únicament ens fixem en una sola persona. Intenta buscar altres persones a qui admirar la seva forma de relacionar-se i també busca alguna actitud que no t'agradi d'aquest noi (no es tracta d'enfonsar-lo, però sí d'adonar-te que hi ha aspectes que no t'agraden).
Tinc la sensació que t'estàs analitzant a tu mateix a través dels altres, és a dir, que mires als altres quines coses fan i després t'ho apliques a tu. Per què no proves de fer-ho al revés? Quines coses t'agraden de la teva personalitat? en quines coses destaques? Quines són les teves millors virtuts? i els teus punts febles? Com els pots millorar?
Crec que la clau és centrar el focus en tu mateix i valorar la teva pròpia essència, com per exemple, la sensibilitat ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico