No tinc res clar
Tinc 15 anys i crec tindre una addiccio al alcohol perque ho trobo una manera de desfogarme de el mon k em rodeja i de les constants decisions i dubtes que tinc per exemple: nose si soc bisexual o no , no se quina es la meva verdadera personalitat, estic molt confos no se ni que vull fer a batxillerat que ho tinc ja casi l'any que be, necesito ajuda pero nose a qui demanarli soc molt orgullos i m'agrada solucionar els meus propis problemes sol.
Estrella Dorca

Hola anonimus,
Sembla que estàs vivint una etapa de decisions i pensar en tantes coses a la vegada ens pot portar a sentir-nos molt confusos. Anem a pams:
• Consum d'alcohol - escriu en un paper tot el que consumeixes d'alcohol i intenta reduir-ne la quantitat setmana a setmana.
• Bisexualitat - no busquis etiquetar-te, simplement sigues honest amb els teus sentiments. Tots passem per una època de dubte sobre la nostra orientació sexual, així que agafa't aquest any com una forma de conèixer les teves preferències sexuals i romàntiques! (És a dir, amb qui t'agradaria tenir una relació sexual i amb qui t'agradaria tenir una relació de parella)
• Personalitat - Sí que tens personalitat! Tots tenim personalitat, el que passa és que a vegades ens comparem amb persones que tenen una personalitat més dominant, o persones que són més rígides i no s'adapten tant als altres (per això pensem que tenen "més" personalitat). Busca els punts forts de la teva personalitat ;)
• Batxillerat - A l'hora d'escollir batxillerat t'animo a consultar-ho amb professors i profesores que coneixen els teus interessos acadèmics. És molt probable que et puguin orientar millor o que et puguin donar aspectes a valorar per poder decidir millor.
Però sobretot hi ha una cosa que et demano: confia en els altres i demana ajuda. Obre el teu cor i explica com et sents. Estic convençuda que hi ha moltíssima gent que té ganes d'escoltar-te i ajudar-te.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico