No em sento bé amb mi mateixa
Jo fa un o dos anys em vaig aprimar fent dieta i tal i em van portar al psicòleg. Van dir que podia ser un principi d'anorèxia o bulímia (jo mai m'he provocat el vòmit). Llavors vaig estar anant un cop a la setmana després un cop al mes i cada cop menys fins que em van donar l'alta. Fa tres o quatre mesos que no hi vaig i tot estava bé i tal. Però fa un o dos mesos que em vaig començar a engreixar, o sigui que estic bé de pes però ja no estic prima, i llavors m'he deixat de sentir bé amb mi mateixa. M'he començat a obsessionar bastant amb el meu físic i no m'agrado gens. El problema greu es que hi ha dies que no menjo durant vint hores per tal d'aprimar. Lo pitjor es que soc conscient de que això no es bo però es que es com que tinc la necessitat d'aprimar com sigui. No vull recaure però es que tampoc vull parlar-ho amb els meus pares perquè no hi ha confiança i tal.
Es que el primer cop que em va passar era més com mira em vull aprimar i ho vaig fer, però ara es més com que ho passo malament (la primera vegada també però no tant).
Bueno en resum, no se que fer ni amb qui parlar-ho i no se com parar-me. No se si m'he explicat gaire bé però bueno.
Gràcies.
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes vegades quan s'ha patit un trastorn alimentari caiem en la trampa de pensar que la recuperació significa només pujar de pes. Quan tot es centra en això és molt fàcil poder tornar a caure en les mateixes dinàmiques, son les que coneixes quan estàs angoixada. Per això penso que seria molt important que demanis ajuda però per intentar millorar la teva autoestima, per aprendre a identificar, expressar i gestionar les teves emocions i sobretot per donar-te eines per sentir-te millor amb el teu físic.
Penso que anar a un psicòleg seria el que t'aniria millor. Encara que no tinguis confiança amb els teus pares son els que poden ajudar-te, confia amb ells, estic segura que volen el millor per tu.
No et deixis tornar a portar per el tema del menjar, per la por a engreixar. Recorda el que et deia el teu psicòleg i intenta cuidar-te.
Si necessites qualsevol cosa pots venir a l'ACAB (www.acab.org) i t'orientarem.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga