Ajudaa
Hola, jo només volia fer una simple pregunta.
Si em faig dits perdo la virginitat? I si és que si hi ha algun mètode de tenir sense perdre la virginitat?
Moltes gràcies.
Cristina Albó

Hola Margor,
Fa temps, la virginitat anava associada a la presència de l'himen a la vagina. L'himen és com una espècie de tel que se suposa que es trenca o s'ha de trencar el primer cop que tenim relacions sexuals amb penetració. Avui en dia, intentem no vincular la "virginitat" amb l'himen, ja que aquest pot haver-se trencat en moltes altres ocasions.
Per tant, i responent la teva consulta, la virginitat, segons el que la societat entén, la perdràs quan tinguis relacions sexuals amb penetració per primera vegada. De totes formes, és important destacar que la sexualitat i la masturbació no ha de ser penetració. La sexualitat és molt més àmplia (per sort!) i l'estimulació del clítoris (masturbació), la masturbació, el sexe oral, les carícies, els petons, el petting (fregar els genitals amb els de parella però amb roba posada), un massatge eròtic, etc... és sexualitat.
Per tant, focalitzar la virginitat a la penetració, ens sembla un discurs que hem de començar a retirar del nostre dia a dia i començar a ampliar la visió de la sexualitat!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.iesp.cat/
">www.iesp.cat