Ns com donar el pas
Primer de tot volia dir q el vostre treballés molt important i ajuda molt!
Ara si q començo. Fa dos mesos vaig admetre la meva orientacio sexual, sóc bisexual. Ja sospitava però no m'ho havia plantejat com una possibilitat. Primer com estava confosa s'ho vaig explicar a la meva millor amiga q em va ajudar molt i també vaig parlar i descobrir q hi havia una altre nena bisexual amb la q em portava molt bé, ara fins i tot millor.
Despres les meves amigues es van anar assabentant (s'ho vaig dir). Fins aquí tot bé perque elles s'ho van prendre súper bé (com hauria de ser). Jo vaig saber q era bi perque em vaig adonar de q m'agradava una amiga del poble més gran q jo. El problema esq ella es hetero i doncs clar jo no li agrado. Ella només sap la part de q sóc bi (obviament). Com som molt amigues ella m' explica tots els seus lios i clar no es molt agradable...Fa dies q no dormo bé i ja he tingut ansietat com tres dies. Jo mai m'havia enamorat, és la primera vegada i pffff....La meva germana ja ho sap tot, ja q em porto molt bé amb ella, el problema són els meus pares... Jo se q so prendrien bé però no s'ho puc dir. Es com q no puc. Cada cop q dic "s'ho diré" la boca s'em tanca. A més de tot això, vaig plantejar-me anar al psicoleg del centre, però em dona com vergonya diro, sent una persona súper extrovertida, no m'entenc ni jo...
Algun consell per perdre aquesta vergonya tan estúpida?
Estrella Dorca

Hola!
Anem a pams:
• Sembla que amb aquesta noia no hi ha gaires possibilitats. Així que si et fa mal escoltar totes les seves històries amoroses potser hauràs de prendre una decisió i començar a distanciar-te una mica d'ella, no creus?
• Pel que fa als teus pares, cal trobar un moment en què estigueu tranquils i relaxats. És possible que tinguis més confiança amb un dels dos, així que si et ve de gust, els hi pots dir per separat. Es tracta d'explicar com et sents i què sents. Demanar-los què esperes d'ells i potser així serà més còmode per tots. Veuràs que reaccionaran millor del que t'imagines!
• Finalment, el tema del psicòleg del centre, és natural que tinguis certa vergonya en parlar de temes íntims, però has de recordar que és un/a professional on la confidencialitat forma part del seu dia a dia. No sé exactament com funciona tot el circuit per tenir-hi una entrevista, però segurament que el tutor o tutora ho sabrà. Així que parla primer amb ell o ella i ja et dirigiran cap al servei de psicologia o d'assessorament psicològic.
És fantàstic veure com algú es preocupa del seu estat emocional i demana ajuda quan la necessita!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico