LIO I LOVE 2
Hola de nou!! Ssòc la que vaig fer aquesta consulta fa ja unes setmanes http://www.adolescents.cat/consultori/ampliacio/54251. Al moment d'enviar-ho, feia molt poc que vaig començar a estar de lio amb aquest noi, el que fins fa poc era el meu crush/amor impossible d'uns anys major q jo, ara farà casi un mes que va passar la nit maldita que vam acabar al llit i posteriorment li vaig demanar de estar de lio (ja que ell no volia res serio), i en aquest temps veiem que va evolucionant bé (mes o menys com jo volía), pero encara així tinc varis dubtes que els solc parlar amb les meves millors amigues pero també necessito saber la vostra opinió.
Hem passat d'estar de lio, a passar a una relació sense nom, és a dir, ell no li vol posar nom al que som, ni novios, ni parella, ni amics especials... encara que ell em considera la seva novia, diu que no posem etiquetes. La nostra 'relació' secreta no li hem dit a ningú excepte les meves amigues properes (m'ha donat permís de dir que som novios) i ell als seus companys també recentment, fins i tot els he conegut.
Pel carrer com sempre molt afectusos (als llocs mes concorreguts també, pero a on estudiem ningú ho sap ni mostrem afecte), amb el risc de que ningu ens pot veure i sense vergonyes, ens portem i fem el mateix que qualsevol parella, quedem cada dia casi ni que sigui poc rato pel matí i per aixo li vaig dir de fer un pas mes pero deia com 'excuses' perque no fossim res formalment, pero despues mavia dit això de que som algo 'sense nom', mes que un lio... Per sort estem evolucionant i al inici de quan estavem de lio no em parava de dir que no em pillés amb ell per si acas i ara ja fa molt que no m'ho diu.
És bo que no tingui nom la nostra relació? Es per que vol esperar o simplement que sol passar quan diuen aixo? També diu molt la frase 'ens estem coneixent'...
Una altra cosa es que jo tinc molta inseguritat pero cap a el que pugui fer ell, no amb mi ja que he superat de fa temps molts dels problems d'autoestima, ara el qe em falla es que jo sé que ell es un noi molt actiu, s'ha liat amb moltes i ha tingut varies novies (que no se si ha oblidat la mes recent per llàstima) i ell m'ha dit que durant tot aquest temps (ni mai) es liaria amb ningú mentres està amb mi, no em vol fer mal, encara que surt de festa algunes vegades diu que no vol lligar i nose si creuremel... Jo no em mostro molesta pero se que és un noi que te les seves necessitats (no hem tinguut sexe mai), es guapo, obert i es molt fàcil per ell lligar i ho admet, em crea molta inseguritat que en qualsevol moment em pugui 'posar els cuernos'... Se que per insta segueix ties i nose... Que puc fer per deixar de pensar això o almenys saber que no està fent res?
L'altre cosa que passa és que des de que ens vam liar, sols vam fer coses sexuals (sense arribar a la penetració) els dos primers dies, i això em va dir molt d'ell, és com a la primera ja se'les tira... pero per sort, en tot aquest temps no ho hem tornat a fer, a penes m'ha dit i tot estaba sent molt romàntic (excepte dos dies que en public li van agafar calentons pero no vaam aarribar a mes perque jo no volia, volia esperar). He volgut que no fessim res per anar veient tot, per veure si és un aprofitat o no, i jo crec que en aquest casi-mes ha aguantat bé (se que es un noi molt actiu en això a pesar de que es mes gran que jo), però, ara que la cosa està mes consolidada... Quan creieu que és optim tornar a fer petting i altres activitats? No estic segura de quan reprendre axò ja que nose si ha de passar un mes o dos per a saber ben bé si es vol quedar amb mi perque m'estima o per altres coses... Jo em trobo bastant preparada (a vegades em venç la por de que em deixarà ja, al estiu, perque serà mes dificil veurens) i es que penso que em deixarà, que s'aprofitarà,,, nose quant es correcte deixar esperar o anar veient... Almenys se que sexe tinc clar que no ho faré fins que estigui tot totalment consolitat
Fins aqui els 3 dubtes, i puc dir que, resumidament, en tot aquest temps ell m'ha demostrat que va ser més que una nit; m'arreepenteixo molt d'aquell dia en el qual em va convençer de fer coses sexuals, pero per sort amb els dies ens hem estat coneixent mes, crec que ell esta veient que soc molt bon partit encara que venim de dos mons diferents (ell te i tenia una vida problematica i jo tranquila) i que ara estic veient molta implicació per part d'ell en que vol coneixer el meu cercle i ell mostarme el seu, cada cop amagar-nos menys de la nostra 'relació', també respectarme, etc...
Moltes gràcies!
Estrella Dorca

Hola bonica,
Doncs sembla que relació va avançant i tots dos us aneu sentint còmodes i podeu parlar sobre com us sentiu, així que sembla que és força sincera i transparent. Anem a veure els teus dubtes:
• Les etiquetes poden ser complicades al principi d'una relació. No passa res si no teniu cap nom que descrigui la vostra relació, però és important que les normes estiguis clares: Ens podem embolicar amb altres persones? És una relació exclusiva? En podem parlar amb els amcis i coneguts? Aquestes normes (i les que considereu importants) seran les que defineixin la relació i no l'etiqueta que hi poseu, d'acord?
• Pel que fa a la seva conducta, tu no tens cap manera de "controlar-ho" i tampoc ho has de fer. Les relacions de parella es defineixen pels pactes que assumeixen les dues persones i si feu el pacte de no intimar amb altres persones, hauràs de tenir confiança en el seu cumpliment. És així de simple i de complicat. Si ell t'enganya o trenca el pacte... serà ell qui haurà faltat a la seva paraula. Tu no n'ets responsable, no has de fer res, només confiar en ell.
• Finalment, en el tema sexual, és una qüestió molt personal. Has de fer fins on et sentis a gust, independentment de la reacció d'ell en un futur, ja que això no es pot controlar. Tu has de decidir si et ve de gust, si en tens ganes i si és la persona amb qui et sents còmode. No es tracta de posar-lo a prova a ell sinó de posar-te a prova a tu: Et ve de gust? Et sentiràs bé un cop ho hagis fet?
Escolta't a tu, fixa't en les accions que fa ell (no en les paraules) i fes allò que et faci sentir bé amb tu mateixa.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico