tinc por
Hola,
Tinc 15 anys i tinc un germà que em té molt preocupat.
Ell té 17 anys i tots dos sóm adoptats de Russia. Ja des de petit era molt mogut i molt trapella. El cas és que aquests ultims anys (des de que va començar 1r d'ESO) que esta cada cop pitjor. Més o menys per alla quan feia 6è de primària els psicolegs i metges els hi van dir als meus pares que tenia hiperactivitat.
Quan va començar a anar a 1r d'ESO, va començara a fumar, cosa que ja va ser un gran problema perquè, com és obvi, els meus pares no el deixaven. I des de llavors cada cop ha anat empitjorant més. Quan no tenia tabac anava a robar-ne, ja començava a fumar porros, i ja l'haviem hagut d'anar a buscar més d'un cop als mossos d'esquadra. L'any passat el van ingressar en un internat per joves amb transtorns de conducta ja que ja ens l'havia liat més d'un cop a casa, tirant coses a terra, tirant-nos pedres a casa, i més...
Hem passat un any molt intens ja que es va fugar molts cops d'aquest centre i va portar molts problemes. Però alemenys no l'hem hagut d'aguantar durant un any a casa.
Fa 2 mesos que ha tornat del centre (on li van diagnosticar transtorn d'alcholisme fatal) i en només aquest temps ja torna a fumar porros, a fer el que li dona la gana per casa sense respectar cap tipus de normes, a anar amb gent que no li aporta coses bones...
M'he hagut de posar una caixa forta a la meva habitació perquè no e robi els diners i el menjar que hi tinc. I no és pot caminar per casa tranquil.
Tinc por que algun dia s'he li envagi l'olla i fagi mal als meus pares (fisicament). Jo no el puc retenir fisicament ja que té 2 anys més que jo i té molta força. En part tampoc no vull que li passi res dolent a ell perquè m'el estimo molt (tot i que ell es pensa que no), però tinc molta por d'el que pugui arribar a fer.
Estrella Dorca

Hola!
La teva preocupació és natural, quan algú de la nostra família té conductes temeràries, la preocupació és real. Des de la teva posició l'únic que pots fer és demostrar-li el teu amor i el teu suport. Segurament se sent molt sol i és probable que necessiti sentir-se estimat i valorat (encara que no ho reconegui). Per tant, dona-li tot el suport que puguis.
Per altra banda, parla amb els teus pares i busqueu algun grup de suport o alguna forma de desfogar-vos i poder parlar de les dificultats que aquesta situació provoca dins la família. Es tracta que feu pinya entre tots i us sentiu acompanyats. No és fàcil assumir que un familiar es troba en un centre de desintoxicació o que té un trastorn, així que busqueu informació i assessorament.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico