Auto estima vaixa
Estic fent 3r d'ESO i estic passant per una epoca molt complicada amb els metges,psicolegs i psiquiatres. Ultimament no se com es pero el companys de classe nomes fan que dirme que soc un pesat i que no m'aguanten ,jo quan arrivo a a casa nomes faig que plorar i plorar necesito que em digueu com puc fer per areclar aquest problema no se si es que es el meu caràcter que es qe es aixi o es que ells no entenen que jo estic passant per una etapa complicada i no soc el mateix de sempre.
Estrella Dorca

Hola!
No m'expliques el motiu pel qual visites tants metges i psiquiatres, però entenc que no és un bon moment per tu. Des d'aquí em costa una mica donar-te algunes orientacions perquè no sé si seguiran la mateixa línia que et diuen els professionals amb els que vas. Si sents que estem dient coses contradictòries, fes-los cas a ells perquè et coneixen molt millor, d'acord?
Anem al gra! Si els teus companys diuen que ets un pesat....
• per què no intentes escoltar-los i detectar en quines situacions pensen això de tu? És possible que a vegades siguis una mica insistent? És probable que et costi veure quan algú està incòmode? Podria ser que a vegades monopolitzes la conversa i només parles de tu? (estic fent hipòtesis). Escolta'ls i intenta buscar la manera de fer petits canvis en aquest sentit
• Per què no els expliques què et passa realment? a vegades obrir el teu cor i sincerar-te (amb aquelles persones que sents que et poden comprendre), ajuda a millorar la relació. És probable que no entenguin alguna de les teves dificultats i per aquest motiu la seva reacció sigui "que pesat!". En canvi, si saben el motiu, potser pot canviar la seva reacció i dir: "ostres, doncs ho fem d'una altra manera".
Prova-ho!
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico