Em sento sola.
Hola adolescents!
Aquest últim any em sento trista i contenta a la vegada. Contenta per haver fet nous amics que m'han ajudat molt, però trista perquè veig que tothom té novios, lios... I jo sempre sóc la persona a qui li expliquen totes aquestes coses, i faig una mica de "consellera" però en realitat no en tinc ni idea de tot això. Perquè jo mai he tingut nòvio ni he fet un petó mai a algú. I podeu pensar: encara ets molt jove, no et preocupis! Però no m'agrada sentirme així i de tant en tant algú deixa anar un comentari en plan: Et quedaras sola perquè vols, ets tu qui no vol tenir nòvio! Tu no perdràs la virginitat ni en quaranta anys! o coses d'aquestes. I em sento malament perquè sento que ningú es fixa amb mi i he arribat a un punt en que no em faig ilusions amb ningú per no fer-me mal a mi mateixa. A més sóc molt tímida i amb costa obrirme plenament a algú.
Què podria fer per deixar de tenir aquesta sensació de solitud?
Estrella Dorca

Hola bonica!
Apa aquí! quins comentaris que has d'escoltar!!! Em sap greu quan sento aquests comentaris perquè formen part d'un sistema patriarcal on la dona només té valor si està amb un  home i em sembla bastant antiquat, no trobes?
Per altra banda, entenc que ets una persona amb qui la gent se sent còmode i tranquil·la, amb qui pot parlar i se senten escoltats i això és una gran virtut!!!
És molt probable que el teu cos, o tu mateixa, no estiguis del tot preparada per tenir aquesta intimitat amb una persona i no és cap problema! Cadascú va al seu ritme i cadascú necessita el seu nivell de confiança amb una altra persona per fer-li petons. A vegades aquesta "pressa" per ser igual a tothom, per liar-nos i estar amb altres persones, ens introdueix en una mena de cursa on l'important no és el que has sentit, sinó quantes vegades ho has fet.
Crec que tu ets una persona molt sensible que necessita cert tipus d'intimitat i connexió amb una persona per deixar-te anar. Pot ser? Així que agafa aire i paciència i centra't en conèixer persones, en descobrir quins trets de la personalitat t'agraden i quins t'incomoden (d'aquesta manera et serà més fàcil discriminar quines persones vols al costat i quines vols ben lluny!)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico