Ens ho preguntem totes les noies d'avui dia.
Bon dia,
sóc una noia de 18 cap a 19 anys la qual la seva orientació sexual (si s'ha d'etiquetar) és lèsbica. Des de que vaig entrar en aquest "món" vaig observar que als nois, veure dues noies lèsbiques besant-se els hi provocava morbo i en canvi veure dos nois gays els hi provocava fàstic.
Comentant-ho amb altres noies, he comprovat que elles veure a dues noies lèsbiques besant-se no els hi dóna morbo ni els hi fa fàstic, simplement els hi és indiferent. Aligual que si veuen dos nois també els hi és indiferent.
M'agradaria entendre això, algú té alguna resposta coherent?
Gràcies.
Cristina Albó

Hola ximpleta,
Possiblement tingui a veure amb l'homofòbia que persegueix els homes gais. Durant molts anys de la història d'Europa, l'homosexualitat entre homes era molt mal vista, de fet era penada amb la presó o penes més dures com la pena de mort en alguns països. Entre dones també existeix la lesbofòbia però antigament com no es comentava ni se sabia, senzillament eren "dues amigues" que com són "solterones" es fan companyia i viuen juntes... no hi ha tanta càrrega històrica i social amb elles. En canvi, les dones, pel masclisme hem estat sempre objecte de desig, i si dos objectes de desig es donen plaer, són doblement excitants.
Tot ve del masclisme i l'homofòbia social i cultural que encara arrosseguem.
Bé aquesta és la nostra visió, potser en trobes una altra més coherent ;)
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Wommum
@Helenangelpsico
http://www.helenaangel.com
">www.helenaangel.com