Problemes amb la mare
Hola adolescents.
Us poso es situació, Quan jo tenia 6 anys els meus pares es van separar, abans vivien al mateix poble i estava una setmana amb cadascú, pero vaig decicir viure amb el meu pare i ara la meva mare viu a un poble de molt aprop amb el seu novio.
La cosa es que últimament el meu pare s'enfada amb mi per coses que noe ntenc, aquestes han sigut les dues ùltimes:
1-La meva millor amiga i jo voliem anar al cine dimecres perque dijous teniem vaga i ens podiem llevar mes tard. Li vaig demanar permis al meu pare i li vaig dir que la peli començava a les 7 i mitja. La cosa es que abans d'entrar al cine li vaig enviar un audio explicant-li que ens quedariem a sopar despres de la peli. (Anavem al Mc Donald's, que esta a 5 minuts del cine). Quan vam sortir del cine ens vam adonar que ens havia trucat a les dues i estava molt emprenyat. Vam anar a sopar i el vam veure alla sentat i va vindre a la taula on estavam super cabrejat. Vam estar una estona sopant pero no ens va deixar acabar i vam portar a la meva amiga a casa seva i quan la varem deixar va començar a cridar com un boig. Deia que l'havia enganyat i que ell va entendre que tornaria a casa a les 7 i mitja. Em va dir que al dia seguent em llevaria a les 5 i mitja del mati per putejar-me i aixi ho va fer. Em va fotre una por increible. Hem va dir que les 10 de la nit era molt tard per estar fora i que si no ho entenc, tinc un problema mental i necessito ajuda.
2. Jo a les tardes estic sola i cada dia despres de dinar rento els meus plats. L'altre dia vaig anar d'excursió i estava molt cansada, no vaig rentar els plats pero els vaig deixar en la pica, vaig anar a dormir i em vaig posar una alarma a les 6 per rentar els plats i tot aixo. Es veu que vaig passar de l'alarma perque estava molt adormida i va arribar el meu pare a casa foten crits i dient-me que soc un desastre i que si veig normal aixo i que no se que, em va fer anar a la cuina a rentar-los i quan estava acabant va vindre i no em deixava sortir de la cuina i era molt frustrant. Vaig fotre un crit i el vaig emputxar i vaig anar a la habitacio i a sobre a ell li va molestar que m'enfades.
Sempre em du que algun dia em pegara i cada cop m'ho crec mes. No se que fer.
Estrella Dorca

Hola anònima,
Sembla que amb el teu pare teniu alguns problemes de comunicació, no?
Pel que fa al primer exemple, tinc la sensació que el teu pare va sentir molta por en pensar que et podria passar alguna cosa i la seva forma de mostrar aquest temor va ser a través dels crits i l'"enfado". És veritat que hi ha altres formes de mostrar la preocupació, però segurament no va tenir temps de reconèixer-la i saber-la gestionar millor. El pròxim cop que et trobis en una situació així, espera que es calmi (a vegades poden passar hores i dies!) i parla amb ell. Assumeix la teva part de responsabilitat en aquest malentès (no intenteu demostrar que teniu raó, perquè això pot empitjorar la situació) i busqueu una solució per un proper dia.
Entenc que a vegades pot ser complicat, però és important que després d'aquests esclats de crits i cops de porta, us asseieu conjuntament i en parleu. D'aquesta manera podreu reconnectar l'un amb l'altra i millorarà la convivència ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico